Det här är inte klokt!
Min son på 2,5 har autism och beviljad en hel VB, efter jag ansträngt mig med ansökan, överklagan, kontakter med Bup etc för intyg mm. Min ex gjorde inget, fick alltid 1/2 ifrån mig när jag fått inbetalning... Jag flyttade ut från vår gemensam lägenhet till en 18kvm och barnen var fortfarande skriven där med honom. Jag har haft sonen lika mycket som han. Nu har han sökt VB till sig själv pga att sonen är skriven hos honom! FK beviljade detta och jag överklagade beslut. Fick samtal från FK att de tänker inte ändra tidigare beslut för att Lagen bestämt så: att om inte föräldrarna kan komma överens om delad betalning och ingen kan bevisa att har vårdat eller kommer att vårda barnet mer än den andra, går betalningen av hel VB till den föräldrar barnet skriven hos! Även man vårdar barnet 1/2 tiden var... Så det är helt upp till den föräldrar som barnet skriven hos om denne har lust dela med den andra foldrar?! I mitt fall openbarligen vill han inte ge mig ett öre, trots jag köper goda mat och flesta kläder, fritidsaktiviteter etc... Vad kan jag göra? Känner mig så överkörd och förbannad! Erfarenheter?