• FamLilja

Någon som har handlat på primark i London?

snart är det dags för en weekend resa till London... första gången jag ska dit!
    affärer som victoria secret och juicy couture står på listan...

Men jag har även blivit nyfiken på Primark!

har någon handlat där?
    är det så super billigt som det verkar?
    är det super dålig kvalité?

hur är storlekar i kläder i london?
    är det s,m,l? eller något annat?

hur är barnstorlekar?  

• Svar på tråden Någon som har handlat på primark i London?
  • Gladhannapanna

jag handlade på primark i Cambridge i somras. köpte bara tights till barnen så jag vet inte så mkt om kvaliteten, men mina engelska vänner talar väl om det!

Engelska storlekar är lite olika våra. De har 6,8,10,12,14,16. Tror att 12 motsvarar 40.

• Annastalknapp

Är helt okej kvalitet för det priset! H&M har bra mycket sämre kvalitet och det ÄR verkligen helt underbart billigt?:)

Vuxenkläder tycker jag var ganska lika storlekar jämfört med Sverige, köpte däremot en del bebiskläder som jag tyckte kändes mindre än de svenska så köp nån storlek större än du tänka dig!

Det ligger för övrigt en i var ände på Oxfordstreet, se till att du besöker båda, jag tyckte utbuden skiljde jättemycket mellan butikerna och vi var i en på fm och en på em!:)

Njuuuut av denna underbara butik, jag är fruktansvärt avundsjuk!:)

• Annastalknapp

(Står ofta "svenska" storlekar med i kläderna också )

• lotten77

Superbilligt, super super mycket folk (typ så min man vägrar gå in där) och lite allmänt kaos tycker väll jag. Men bara man kollar att kläderna är ok innan man betalar (min svärmor köpte en tröja med olika långa armar ) så tycker jag man kan göra riktiga fynd där!

• Cornellia

Billigt, billigt, billigt, men tyvärr är det mesta skit, det är svårt att hitta något snyggt, och kvalitén är värdelös.

Dessutom är det mycket folk och känns kaosaktigt, långa köer. Jag skulle inte lägga tiden på det, utan skulle satsa på att försöka shoppa fina grejer istället.   

För mig är River Island, M&S och next och Topshop måsten.

• luppisen

Snygga underkläder, och billigt! Håller jättebra, t.o.m bättre  än dem jag köpt här hemma, som är mycket dyrare!! Ska till Barcelona, och kom på att de har Primark där också...yay {#emotions_dlg.flower}

• snedtak

Det är väldigt billigt, och kvaliteten varierar men kan vara väldigt bra, kan vara usel. Det är enormt mycket folk om man är där på helgen. Storlekarna är som ovan sagt engelska storlekar med 6,8,10,12. Kläderna är inget speciellt så jag hade nog hellre prioriterat annat på en så kort tid som en weekendresa. Har ni barn är Hamleys (leksaksaffär) superkul.

Vill tillägga att Primark har fått bottenbetyg för sitt etiska arbete. Villkor för sömmerskorna i Bangladesh, avsaknaden av kontroll och etiska policies ligger ganska mycket efter konkurrenterna.

• Burberry

Vissa kläder är bra kvalitet, vissa dåliga. Evighetskö till provrummen. Små enligt storlek. Egentligen löns det inte fara dit - men ändå gör jag det alltid!

• FamLilja

Tack alla! Ni får jätte gärna ge era bästa London tips utöver Primark oxå :D

• hymafr
    FamLilja skrev 2013-09-30 14:36:31 följande:

Åh, var ska jag börja

Bara att vandra omkring och titta på folk, att gå i Hyde Park, att sätta sig på ett fik, att slinka in i en bokaffär, att kolla in marknaden i Covent Garden, ta en glass vid Leicester Square, åka på en bussrundtur,  Mdm Tussaud, Oxford Street, Regent street, Harrods, Hamleys, etc.
    Garanterat kommer ni tycka att tiden inte räcker till. Stressa inte. Det är bättre att hinna med lite än att hinna med LITE av varje. Det är nästan alltid mycket folk i rörelse så allt tar längre tid än man trott.
  • Gladhannapanna
    FamLilja skrev 2013-09-30 14:36:31 följande:
    Om ni har barn är Hamley's på Regent Street ett måste! Våra hade sparat veckopengar ett bra tag och hade en slant att handla för, De var i himmelriket!!! Överallt var det personal som demade klistermärken, hårborstar, dockor, pennor, radiostyrda helikoptrar osv osv.

Vi åt på the rainforest cafe vilket också var en hit. Tog en tur med Ducktours, skitkul att först åka runt på gatorna och sedan fortsätta en tur i Themsen!!!

London Eye är också värt ett besök!!! 
  • Cornellia

Har ni barn i "rätt" ålder, eller om ni själva gillar Harry Potter så är Warner Bros studio tour, väl värt ett besök!

Dessutom smiter jag alltid in på Bravissimo och köper underkläder, har man lite större bröst så är det en superaffär, både för kläder och bhar. 

• FamLilja

Så kul att läsa om era tips... Vi är bara tjejer (vuxna) de vi har planerat är en musical och att se tower of London...

Är de någon som har varit vid tower of London?

• Burberry

Ett shoppingtips; Ifall ni gillar Burberry så finns ju en outlet i Hackney.

• Cornellia
    FamLilja skrev 2013-09-30 17:46:03 följande:
    Så kul att läsa om era tips... Vi är bara tjejer (vuxna) de vi har planerat är en musical och att se tower of London...

Är de någon som har varit vid tower of London?
    Ja. Vi var inte imponerade, i efterhand var det varken värt tiden eller pengarna.
  • majlinsa

Boende, några tips på hotell?
    Hamleys har öppnat i Täby C, Stockholm. Är liknande med mycket personal som demonstrerar ect..

Svar på tråden Någon som har handlat på primark i London?