Funkar salvor mot ryggvärk?
Sådana man smörjer på direkt på stället man har ont? Är det värt att köpa en sådan?
Har så ont i ryggen, har nog arbetat fel och suttit fel tyvärr under en längre tid och nu får jag sota för det
Sådana man smörjer på direkt på stället man har ont? Är det värt att köpa en sådan?
Har så ont i ryggen, har nog arbetat fel och suttit fel tyvärr under en längre tid och nu får jag sota för det
Är det hela ryggen eller en del av den?
Om det är hela ryggen är det bättre att köpa Ipren etc.... annars funkar salvan bra!
Ja det är hela ryggen, vill helst inte ta tabletter pga att jag haft mycket problem med magen, är rädd för magsår osv. Tack för svar
Föreslår att du provar en salva så vet du
Ok, förstår ;)
Tror effekten är individuell.. Beror lite på vilken typ av värk det är, muskelvärk, inflammation? Men värt att prova tycker jag ..
Salva lindrar ju bara under en kort stund. Det går åt väldigt mycket om det dessutom är hela ryggen. Varför inte söka hjälp hos en massör/kiropraktor som kan hjälpa med grundproblemet istället?
Jag brukar gå ut och gå när jag har ont i ryggen. Det är de ända som riktigt hjälper. Sen kan man ju kombinera med värktabletter eller annat men själv tar jag inte medicin mer än nödvändigt.
Träna, stretcha och arbeta ergonomiskt kommer hjälpa dig. Salva kommer inte lösa problemet
tack för alla svar. Gick till apoteket här nere och handlade tigerbalsam, ska se om det underlättar. Såklart ska jag söka hjälp om problemen kvarstår, men har "bara" haft detta en vecka än så länge.
Tigerbalsam är inget dåligt val! Tänkte föreslå det! Den salva du nämner använder jag också men mer om det är ett litet avgränsat ställe som ett muskelfäste eller så. Hoppas det löser sig! Ta denna varning på allvar även om symtomen går över. Friskvårda ryggen!
Ja det svider gött på ryggen nu och skönt är det
Ska börja göra bra övningar för ryggen tänkte jag, den ska ju hålla hela livet.
Tigernbalsam älskar jag, dock mot spänningshuvudvärk. Testa annats voltarengelen,den starkare