Hjälp med idéer till "äventyrskalas"/10-årskalas/skattjakttips?
Har en tjej som fyller 10 och hon vill ha ett tema-kalas. Hon har velat fram och tillbaka, men verkar nu landat på temat "äventyr". Jag tror mest det handlar om att hon vill ha skattjakt på kalaset (det har vi aldrig haft, men det älskar hon) och det behöver man ju iofs inte ha på ett specifikt "äventyrskalas", men ok, det vore kanske intressant med ett sådant tema Andra teman hon varit inne på är disneykalas och djurkalas och jag tror säkert jag kan övertala henne att ändra tema till något av dem, om någon har en kanonidé på något av dessa teman!. Tydligen ska det ingår i alla teman att gästerna klär ut sig lite
Nåväl. Temat "äventyr" har dock satt totalt stopp i hjärnan på mig. Jag vet inte ens hur man på ett hyfsat enkelt och begripligt sätt fixar en skattjakt, tips på det? (Barnen är ju lite större, så det får kanske inte vara för enkelt).
Andra saker jag funderar på är mat....om man ska bjuda på det och då få in lite "äventyr" i måltiden eller ska man strunta i det och bara bjuda på tacos kanske? Och vad för fika på temat "äventyr"?
Jag funderar oxå på aktiviteter. Vill helst inte att de bara sitter och kollar på film, vilket verkar vanligt på tjejkalas. Men vad för "äventyrligt" kan de får göra???? Shit!! Jättesvårt, hjälp mig!!!
Och ska de se på film, har ni tips på någon bra äventyrsfilm?
Tusen tack för hjälp!!!