itsafreakshow skrev 2013-10-02 00:18:27 följande:
Jag har också problem med hormonfinnar (+ hemsk pms och oregelbunden mens sen jag fick barn), och har ätit Efamol sedan början av sommaren. Trappade ned till 1 tablett/dag för ett par veckor sedan och har väl inte sett några revolutionerande framsteg direkt, men en viss bättring har det nog blivit. Först blev det värre, ja.. men sen blev det lite bättre och jag upplever det som att den hjälper till att liksom ta udden av pmsen, och mensen har blivit regelbunden igen. Hyn är väl.. sådär. Något bättre, men får fortfarande hormonfinnar. Är själv i valet och kvalet om jag ska fortsätta, de kostar ju en del (även om det är betydligt billigare nu med bara en kapsel/dag). Det som fungerat bäst mot mina hormonfinnar är faktiskt B5-vitaminer, men det kostar ju ännu mer + att man ska komma ihåg att ta det 3ggr/dag (och stå ut med den vidriga smaken).
Hej! Okej då har du ju ändå tagit dom ett tag. Men skönt att du fått mer regelbunden mens iallafall! Har själv haft lite oregelbunden mens så får se om Efamol hjälper på den punkten. Upplever du att dina hormonfinnar förbättrats något iallafall? Jag har nu ätit dom i ca 2 veckor så är lite tidigt för mig att säga än så länge :) Har hört bra om B5! Dock torkar det ut huden något om jag förstått rätt? Har själv redan torr hy så det undviker jag gärna. Testar också nu att helt utesluta gluten och mjölk ur min kost i minst 3 månader då jag hört att det ska kunna påverka :)