Anonym (kärnfamilj) skrev 2013-09-20 17:05:26 följande:
1. Jag var ung (26) kände ingen som hade barn och hade själv ingen erfarenhet av barn. Jag hade inte heller nån avsikt att själv skaffa barn inom de närmsta 5-10 åren. Jag hade en klar bild av vad jag ville ha ut av livet med karriär mm. Jag hade alltså ingen aning om vad jag gav mig in på. Han hade 3(!!!) barn. Jag tyckte det var jobbig och tidskrävande men även spännande.
2. Det blev ett helvete. Vilken jävla mes till karl. Barnen fick alltid som de ville, glass till frukost osv. Sen var han som en strykrädd hund runt exet och upprepade bara hennes ord som en papegoja. Tex: det är viktigt att baaaarnen har varsitt rum. Även om det innebar att vi fick sova i vardagsrummet och rummen stod tomma förutom varannan helg. Jag hatade mitt liv och att behöva leva "på halvtid". Känslor som jag inte visste att jag hade vällde urmig. Till slut hatade jag honom också och för ett antal år sen skildes vi efter att jag haft en affär.
Det är det bästa jag har gjort! Jag har fått livet tillbaka och kan andas på heltid.
Nu ska jag gifta om mig med mitt livs kärlek, och vi väntar barn. Han har inga sen tidigare.
Så nu får jag leva i den kärnfamiljen som jag vill ha, utan andras ungar runt benen.
Jag avråder alla från att gå in i såna relationer där det finns barn sen tidigare.
Oj tack för ditt inlägg!!
Det här får mig att kämpa ännu mer med mig själv för att lämna denna man jag är med. Jag älskar honom men samtidigt hatar jag allt annat tyvärr.
Vad skönt det måste va för dig som funnit kärleken igen UTAN BARN! Grattis får man väl säga! =)
Jag fattar bara inte hur jag skall komma över min Nallebjörn till man....bläää Men jag ska kämpa!! =)