• Mammi0910

Någon mer som har BF i Mars 2014 i Malmö???

Jag väntar mitt andra barn Skrattande och hade tyckt det var kul att få kontakt med fler mammor i Malmö området som väntar sitt andra eller tredje barn!

Dels att dela tankar och funderingar under graviditeten och kanske lite sällskap när bebisarna är födda och de stora barnen är på förskola.

Jag har en dotter på snart 4 år (bor hos oss heltid) och en styvson på 3,5 år (bor hos oss varannan vecka)

// Anna

• Svar på tråden Någon mer som har BF i Mars 2014 i Malmö???
  • mojje83

Hej! Bor oxå i Malmö och väntar mitt andra barn i mars. Har en dotter som är född 06.

• Mammi0910

Hej :)

Vad kul!

Då är det också snart dags för ultraljud för dig.
    Ska ni ta reda på vad det blir?

• mojje83

Jag har redan varit på ett ultraljud ska på nästa den 22/10 och då kan dom förhoppningsvis se om de e en liten tjej eller kille:) ska ni ta reda på va de e?

• Mammi0910

Vi ska på ultraljud den 8 oktober, så går det ska vi ta reda på vad det blir.
    Känns som att det är lättare att förklara för barnen, att det blir en lillasyster eller lillebror.
    Min dotter är dock bestämd på att det är en lillasyster så det kan bli intressant att försöka förklara om det inte blir så.

Har ni gjort KUB testet? Eller hur kommer det sig att du redan varit på ultraljud.

Har denna graviditeten varit annorlunda jämfört med förra??

• mojje83

Ja jag har gjort Kub, och fick jättebra resultat! Denna graviditeten har jag mått mkt sämre, med min dotter mådde jag bra hela tiden. Först nu börjar jag må bra på dagarna, kvällarna är fortfarande jobbiga med mkt illamående. Känner även av sammandragningar redan, men barnmorskan sa att de va normalt! Har du kännt nån rörelser än? Hur mår du?

• Mammi0910

Samma här, mådde jätte bra med min dotter och kände knappt att jag var gravid.
    Denna gången har det varit precis tvärtom men massa illamående, humörsvägningar och trötthet.
    Nu dock börjar jag mår bättre, fast istället för illamående är det halsbränna :(

Jag har inte gjort något KUB denna graviditeten heller.
    Går på MVC i Limhamn och enl reglerna där måste man fyllt 33 år (när man blir gravid) för att få KUB-testet och jag fyllde 33 nu i september...

Var i Malmö bor du?

• mojje83

Ok, jag går på Cura kliniken och där blir man erbjuden, de kvittar hur gammal man e. Jag bor på Söderkulla, om du vet var de e. Bor du i Limhamn?

• Mammi0910

Ok!

Jo jag vet var Söderkulla är :)

Själv bor jag i Slottsstaden, men jag gick i Limhamn när jag var gravid med min dotter och jag var nöjd där. Plus att min dotter går på förskola i Limhamn så det är ändå på vägen.

Tror jag kommer välja BVC där med trots det blir en del körande (får planera in vig hämtning o lämning), har en jätte bra bvc sköterska.

Vad jobbar du med?

• mojje83

Så skönt att du är nöjd! Jag jobbar på förskola barn 1-3! Vad jobbar du med?

• Mammi0910

Planerar du att jobba full tid?
    Man är ju inte så rörlig på slutet, med tanke på ditt yrke med massa lyft och böja sig upp och ner...

Jag jobbar på sjukhustandvården som klinik/narkoskoordinator samt halvtid assisterande tandsköterska.
    Hoppas att jag kan jobba ända in i det sista :)
    Kan bli att jag får ändra lite arbetsuppgifte mot slutet då det kan vara svårt att komma till med magen!

Svar på tråden Någon mer som har BF i Mars 2014 i Malmö???