• Anonym (Z)

Gör jag rätt?

Har du ensamvårdnad så har även du ett ansvar att se till att ug möjliggörs men kommer inte den andra på de tider som är uppgjorda kan du inte tvinga den

• Anonym (Z)

Varför ska du ta ug från nån? Den som har umgängesrätt är er unge och endast tr kan ta bort den rätten men det sker väldigt sällan för även barn tillfängelsekunder mördare osv får träffa sina föräldrar även om det är i fängelset, så bara för du har ev kan du inte göra som du vill du har ett större ansvar att informera och få allt att funka

• Anonym (Z)
    Anonym (Ehh..) skrev 2013-09-16 20:45:28 följande:
    Vad menar du med ditt inlägg? Ska Ts då helt sonika gå hem till pappan och knacka på dörren? Hon har ju främjat umgänge genom att säga ja till träffar, som han sedan inte dykt upp på.  Där är saken biff Ts - Du gör helt rätt. Säg åt honom att ta det via FR då ni inte kan samarbeta.  Koncentrera dig på barnet och inte honom. Kram!

Hur menar du att ts bara kan ta ug från barnet då som ts undra över?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Lämnad) skrev 2013-09-16 21:42:55 följande:
    Det jag menade var givetvis att om vi kommer överens i familjerätten, säg en helg i månaden eller två som han sedan skiter i (ja, negativa mig tar förgivet redan nu att han fortsätter skita i de) kan man -via familjerätt/tingsrätt- ta bort hans umgängesrätt eller måste vi fortsätta sitta hemma själv de helger och vänta på att han aldrig dyker upp i 18 år? Det känns nämligen väldigt skadligt för vårt barn att behöva genomlida de..

nej du kan inte ta bort umgängesrätten för att han inte kommer på avtalad tid, den enda som kan ta bort umgängesrätten är tingsrätten och för att det ska ske så krävs bra mycket mer som jag sa innan.

du ¨år ha reservplaner att ta till om han inte kommer  
  • Anonym (Z)
    R J skrev 2013-09-17 12:08:32 följande:
    Jag skulle råda dig till att gå till FR å få en advokat.. Är umgänget bestämt via ett beslut och han inte har följt det så kan umgänget uppgöras via TR...

Man får ingen advokat hos fr, advokat får man fixa själv och betala själv det är inget fr tillhandahåller
Svar på tråden Gör jag rätt?