Inlägg från: Beaniee |Visa alla inlägg
  • Beaniee

Varför uppfostrar ni inte era barn?

Jag slås över vad oerhört ouppfostrade små barn är i dag. De skriker, avbryter när vuxna pratar, de säger inte hej eller har lärt sig att presentera sig. 

De är först i kakfat på kalas utan att ha fått varsegod, springer omkring och lyssnar inte alls.

En tillsägning går in i örat och ut i andra, föräldrarna suckar uppgivet och rycker på axlarna "ja men hon lyssnar inte".

Hur svårt ska det vara att se till att barn lär sig vanligt jävla hyfs?

- Man säger hej och presenterar sig och tar i hand
    - Man väntar på sin tur och varsegod och man tackar för sig. (Handtacka där det krävs.)
    - Man avbryter inte vuxna som pratar genom att skrika "MMAAAAAAAAAAAAMMMAAAAAAA" 

Har jag helt fel eller var vår generation bättre uppfostrade än dagens generation? 

• Svar på tråden Varför uppfostrar ni inte era barn?
  • Beaniee

Jag menar när barn rent mentalt förstår vad som är rätt och fel. Min systerdotter på 2 år vägrar lyssna när jag säger till att hon inte får jaga vår hund. Syrran säger till henne och hon lyssnar i 2 sekunder sedan är hon på hunden igen. Säger jag till på skarpen lyssnar hon men surar över tillsägelsen. Hon förstår att hon gjort fel.

• Beaniee

Jag har sedan jag var liten hälsat och tagit i hand på nya människor när jag träffar för första gången :)

• Beaniee

FruMa jag tycker att barn ska vara glada leka och skratta men det finns gränser. Barn behöver inte ta över ett helt rum bara för att "barn är barn"

• Beaniee

FruMa - ett barn ska kunna ta till sig en tillsägelse utan att det ska lindas in i kritor och lek.
    Jag har inga problem att säga till vilket barn som helst om de inte lät min hund vara, även om vi var hemma hos någon annan.

Svar på tråden Varför uppfostrar ni inte era barn?