Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Katt deprimerad då andra katten försvunnit..

Så små ska självklart inte gå ut själva. Katten har säkert stuckit eftersom du inte har kastrerat den.

• nemo1

Katter kan bli könsmogna vid fyra månaders ålder så jo din katt kan mycket väl vara könsmogen och därför stuckit. Sen släpper man väl inte ut en okastrerad och omärkt katt?? Mycket oansvarigt!
    Jag har själv haft en jourkatt som blev dräktig vid fem månaders ålder, höll på att stryka med vid förlossningen. 

• nemo1
    Dohgon skrev 2013-09-17 23:42:28 följande:
    klart jag är orolig, herregud jag letar så mycket jag kan efter honom och kollar alla tänkbara ställen både på vår egen gård samt grannarnas gårdar.
    sen är katten idmärkt och kastrerad ändå så tror helt ärligt inte att han är iväg på strövtåg för att hitta tjejer.
    Ja kanske fel att låta dem gå ut, men på dagtid tyckte vi att de fick vara ute som de ville, dock har vi dem inne hela kvällarna och nätterna, men ibland så lyckas de smita ut ändå.

tack för svar, det var dessa saker jag var mer ute efter =) kelar med honom så mycket som möjligt såklart och vi har två barn som hjälper till att busa och gosa med han =) hoppas bara han mår bättre och börjar äta ordentligt igen snart
    Men det är väl ändå skitsnack? Katten är definitivt inte kastrerad då du redan har avslöjat det i ditt tidigare inlägg.
Svar på tråden Katt deprimerad då andra katten försvunnit..