Kan varken äta snabbt eller mycket
Hej alla därute!
Jag tänkte bara dela med mig av ett "problem" jag har, och det gäller mat. Kanske redan avslöjar nog i rubriken, men jag kan verkligen inte äta fort, det blir att jag sitter ensam och äter medans andra (som redan är klara) ser på. Normal hastighet för andra tycks vara dubbelt så fort som jag.
Det andra problemet är att jag blir mätt av nästan ingenting. Tyvärr lär jag mig aldrig när jag följer recept, att jag bör göra portionen mindre. Igår åt jag en halv koljafilé, en liten potatis och lite sås och rödlök, i princip halva portionen, och det kändes som om jag höll på att explodera (ätit för mycket). Det här är ofta väldigt pinsamt när jag går och äter på restauranger, maten kan vara jättegod men jag orkar bara en tredjedel eller halva (till och med barnportionen brukar vara för stor).
Finns det någon anledning till att det är såhär? Vad är det som gör att en del människor äter snabbt och andra långsamt? Att jag inte orkar äta normalstora portioner? Jag antar att min magsäck är liten, men borde inte den tänjas ut när jag konstant försöker äta mer än vad jag egentligen kan?