• kärleksbaby

Vad är bra att köpa i USA?

Jag ska åka till NY om någon vecka och tänkte höra med er, som har koll och som kanske gillar att resa, vad ska man passa på att köpa eller titta på? Vad är billigare eller vad går bara att hitta i USA? Nu pratar jag givetvis inte om något annat än t.ex. babygrejer, graviditetskläder eller liknande. Vad skulle du köpa eller kolla på?

• Svar på tråden Vad är bra att köpa i USA?
  • Tulpan78

kanske lite barnkläder på GAP?

• Belana

Yes, barnkläder på GAP. De är små i storlekarna, minns det! De har världens finaste fleecehuvtröja för lite större barn. Köp och ha i lådan. Tror de flesta barnkläder är billigare där.

Billiga vagnar; Bugaboo och One Tree Hill är mkt billigare än i Sverige. När min man åkte till USA med sitt kvinnodominerade jobb (4 män och 18 kvinnor) köpte 3 av dem barnvagnar där.

Skip Hop skötväska för 52 dollar istället för 750 kr!

Ha så roligt!!!

• kärleksbaby

Å va' bra idéer, tack! Såg även att GAP har mammakläder.

• Trump

GAP's mamma klader ar UNDERBARA och supersnygga, trendiga och i bra kvalitet! Aven GAPs barnklader ar toppen - kopa massor! Kolla aven in affarera Motherhood, Mimi Maternity och A Pea in the Pod for mammaklader. Mycket battre an i Sverige!

Sen kan du se om du har mojlighet att aka forbi en Baby R Us affar - de har ALLT i babis vag. Om du gar i ett affarscentrum kolla om dom har PotteryBarn Kids - superfina mobler, lakan, tacken, kuddar, gardiner, mattor och leksaker mm for bebisar och barn i alla aldrar.

Osh Kosh, The Childrens store har ocksa bra klader for barn. Ga aven pa de stora Department stores som tex Macy's - de har Ralph Lauren, Tommy Hilfiger etc klader for barn.

Lycka till!!!

• kärleksbaby

Trump,
    Vilken koll! Pottery Barn har ju roliga inredningsgrejer överhuvudtaget, hade ingen aning om att de även har möbler o liknande för barnkammaren. Macy's är givet, särskilt när man får 11%-rabatten som turist (då blir man av med momsen och lite till).

Jag har ju inte köpt något till bebisen ännu, vågar inte riktigt, är bara i v. 20 och är rädd för att något ska hända. Men det händer ju inte mer eller mindre för att jag köper något. Får intala mig det. Om jag får köpa något så känns det hela mer på riktigt. Konstigt att något materiellt kan få en att känna en mer verklig känsla av att det är en bebis på väg. Kanske för att jag aldrig har haft några bebissaker hemma tidigare.

• sebbeman

vi köpte en barnvagn när vi var i new york....den var hälften så dyr som här i sverige...sen köpte vi en jättebra bärsele också för 200kr....kläder o andra grejer skall också vara billigare än i sverige

• tjötas

Gå in till Sign och fråga, hon har precis varit där! Bland annat köpt skip hop väska om jag inte minns fel...

• stellali

Mammajeans från Seven tex!!!

• julmusten

Jag vill sla ett slag for Old Navy med!!

De har bra grejer for bade mammor och barn som ar billigt.

Affarer sasom K-Mart, Target och WallMart ar ocksa bra for billiga grejer sasom sockar, mossor etc.

Have fun!!!

• Emma m Theodor

Vagn har jag hört! En granne fick tvillingar för 9 år sedan, och de åkte dit och köpte tvillingvagnen för värsta vrakpriset. Observera att de åkte dit utan vagn, och med bebisarna i på hemvägen, för att slippa betala avgifter och sånt (tull??) så att de på flygplatsen inte misstänkte att det var någon som hade typ importerat vagnen..

• Trump

PotteryBarn Kids hemsida:

www.potterybarnkids.com/

Klicka pa Baby och borja dromma!!!

Visst blir det mer verkligt nar man borjar kopa saker till bebisen. Det blev det for mig ialla fall. Vi har kopt en bilstol som star i vardagsrummet med en nalle - da blir man standigt pamind att snart ligger det en liten bebis dar istallet!

• julmusten

Ah Pottery Barn kids ar fantastiskt roligt!!!

Jag tycker att moblerna ar lite i dyraste laget for vad man far dock. Det ar himla synd da de har sa fina grejer, men kvaliten ar inte alls vad man betalar for tycker jag!!

De har en massa jattehaftiga icke mobler grejer som ar kul dock!!!

• sign

Var där för en vecka sedan, min tråd:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m6370770.html

Skip hop var billig, 540 för en dash, som kostar 950 här. Den köpte vi på buy buy baby på seventh avenue, tre våningar bebis, rekommenderas!! Ni får inte missa babyavdelningen på century 21 mitt emot ground zero, om ni vill ha märkeskläder. Roligast var nog ändå macy's.... sååå mkt fina bebiskläder. Annars handlade vi en del på the gap och på adidasaffären. På old navy hade de fina mammakläder.

• kärleksbaby

Hi, hi. Tack allihop för svaren och tipsen!

• sign

century 21, där finns alltså BILLIGA märkeskläder, glömde skriva det, vi köpte bl.a. ralph lauren- bodys för en hundralapp.

Svar på tråden Vad är bra att köpa i USA?