• woopie

Curlar du ditt barn?

Jag är rätt övertygad om att det mest handlar om samhällets krav på heltidsarbete och ekonomisk status!

Att ungarna tvingas hemifrån för tidigt, eftersom båda föräldrarna måste arbeta för att ha råd att ge sina barn allt det där som de köper för att bedöva sitt dåliga samvete för sin frånvaro.

Många barn växer upp utan tydliga regler, riktlinjer och begränsningar.

Bristerna i Förskolan är troligtvis en konsekvens av för stora barngrupper, för få barnskötare (!) och för många frånvarande föräldrar.

Bristerna i skolan blir en konsekvens av den dåliga starten i förskolan!

Resultat blir nämligen det vi har majoritet av idag! 1) Bortskämda, curlade skitungar som totalt saknar respekt för vuxenvärlden och inte kan förutse konsekvenser av sina handlingar!

2) Unga vuxna som inte klarar av att läsa, förstå och följa enkla instruktioner. Och som tror att de är världens medelpunkt.

3) Vuxna som inte klarar av att säga ifrån för att barn idag tar för stor plats i samhället! Rädslan för att kränka eller bli kränkt.

För handen på hjärtat gott folk. Nog faaan kan man Känna sig kränkt om man blir tillsagd och tillrättavisad när man gör fel eller tänker tokigt!?

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • woopie
    twain skrev 2013-09-28 12:47:30 följande:
    Väl rutet. Så här känner jag också.

Blir framförallt väldigt irriterad på föräldrar som inte vågar ställa krav eller säga ifrån.

Ja! Usch!

Jag skulle vilja ta idiotförädrarna i "Ung och bortskämd" och stänga in i en förskola! Gör om, gör rätt!!
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
Svar på tråden Curlar du ditt barn?