• Anonym (Hämtmat)

Hur mycket "slösar" ni på hämtmat och restauranger/ caféer varje månad?

Var helt övertygad om att vi bara gjorde av med någon hundring per månad på den slags. Summerade idag ihop en månadsutgifter och fick ihop summan 2500 kr på hämtmat och caféer. Tänkte att då kanske vi inte lagt så mycket pengar i affären.... 4600 kr där också. Vi är två vuxna och ett barn på 1,5 år i vår familj. Jag tycker vi är extremt slösaktiga!
    Hur mycket lägger ni på hämtmat varje månad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-18 13:19
    Min sambo och jag har delad ekonomi när vi inte gör en aktivitet ihop betalar var och en själv. Min sambo äter lunch ute i princip varje dag,dock med rikskuponger så det blir väl lite billigare än annars. Denna utgift är därmed inte med i ovanstående...
  • Svar på tråden Hur mycket "slösar" ni på hämtmat och restauranger/ caféer varje månad?
  • lövet2

Hämtmat är väl pizza för vår del. 2-3 ggr/år kanske. Hur dyrt det blir beror på hur många som ska äta.

Café däremot är min lilla last. Det blir säkert 200-300 kr/månad på det, eftersom jag alltid brukar ha med ett par av ungarna och bjuda dem också.

• nozpa

Jadu.. 2-3000/mån tyvärr. Har svårt att förstå när vi handlar detta. Men det är väl så det är. :) Blir en o annan fika och så hämtmat/äta ute 1-2 ggr/vecka kanske.

• Anonym (ViMed)

Vi är också två vuxna och ett barn och jag vet att vi skulle kunna spara in massor på just mat.

Vi äter hämtmat ungefär en gång i veckan och det brukar kosta kring 200kr. Äter vi thai eller indiskt så blir det oftast 2 lunchlådor också. Lunch ute 1-2ggr vecka = ca 150kr = 350kr vecka = 1400kr/mån. När vi egentligen inte behöver. Fikar ute gör vi nästan aldrig.

Sen lusläser jag reklambladen från butikerna så att vi alltid köper hem tex. köttfärs, högrev, kycklingfilé, torsk, lax mm när det är bra pris. Och vi planerar en veckomatsedel med fem rätter, övriga två blir spontanmatlagning eller hämtmat. Men vi skulle absolut kunna dra ner lite.

• Anonym (mycket)

väldigt mycket, kanske 4 000 i månaden per person.

• Balahir

100 cirka. två vuxna och ett barn. pizza kaaanske var 6e vecka, oftast mer sällan. Ett happy meal i månaden.

• Kråkes mamma

Äter sällan hämtmat hemma och fikar i stort sett aldrig men köpter både frukost och lunch på jobbet ca hälften av dagarna så landar strax under 500:- i månaden.

• Fia 28

Hittills denna månad, 8€ för en sallad på Hesburger. Det händer typ en gång varannan månad att jag äter hämtmat. Fikar ute gör jag i princip aldrig.

• Anonym (616)

Ungefär 50 kronor, för kaffe ute. Föredrar starkt att laga min egen mat.

• MissDecibel

Jag äter lunch ute ca 3 ggr/vecka och det kostar 85-100 kr/gång
    Sen brukar vi köpa hämtmat en gång i veckan eller så äter vi ute på restaurang.
    Så det går åt rätt mycket pengar på det.

Sedan handlar vi mat i affären för ca 1500-2000 kr/vecka

Vi är två vuxna och två barn (14 & 11 år)

• giftfri

Väldigt lite numera.., en pizza eller burgare i månaden är allt, jag lagar mycket godare mat till oss..

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
Svar på tråden Hur mycket "slösar" ni på hämtmat och restauranger/ caféer varje månad?