Ni alkoholberoende, behandling & förhållande ?!
jag skulle vilja höra Er som nyligen gått in i t ex 12-stegsprogrammet för att komma bort från alkoholberoende..
hur tänker och känner ni för att starta ett förhållande i samma veva ?
jag har dejtat en superduperkille några gånger.. jag vet hans problem och han har nyligen börjat sitt program..han har fått återfall mellan gångerna så det är inte första gången han hakar på... men nu säger han själv att det f-n får vara nog på det här skitlivet.. han vill verkligen göra ett tappert försök att komma tillbaka både fysiskt och psykiskt..
Vi pratade lite igår och han ville att vi skulle träffas som kompisar bara nu för han känner att han inte kan ge det han egentligen vill och det jag behöver i ett förhållande.. och det har han ju rätt i... och jag känner ju samma sak egentligen.. ska man ha ett förhållande med någon som vill man ju ha bekräftelse uppmärksamhet.. och det ska ju vara åt båda håll..
men likt förbannat så blir jag ju ledsen såklart för jag tycker ju om honom så vansinnigt mycket..
ni som sitter i samma situation som han.. dela gärna med er över era tankar, funderingar och syn på livet..!!!