Inlägg från: Anonym (Mi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mi)

Ni alkoholberoende, behandling & förhållande ?!

I mitt fall träffade jag min pojkvän strax innan han blivit klar med sitt 12-stegs program + en 3-månaders efter behandling och det är ca 9 månader sedan.
    I vårt fall har det gått bra. Jag tror det har hjälpt honom väldigt mycket att vi träffades. Han har mer att kämpa för. Jag har varit tydlig mot honom att jag inte vill vara tillsammans med en alkoholist. Vill han ha mig så måste han vara nykter.
    Han har syndat någon gång och jag tyckte det var fruktansvärt första gången. Han har inte haft återfall utan druckit en öl eller två. Jag har naturligtvis blivit besviken och inte accepterat det men jag har fått ändra mig och sätta mig in i hans situation att han ändå har gjort enorma framsteg. Jag måste även förstå att man inte kan ändra allt på en gång. Det tar tid att vänja sig att inte få dricka. Det är många invanda beteenden som ska ändras och mycket tankar om varför man druckit som måste bearbetas.
    Han har en enorm vilja att lyckas och det gör att jag tror på honom vilket gör honom starkare. Han är en god bit på väg och vi kämpar ihop och hoppas på ett nyktert lyckligt liv tillsammans. 

Svar på tråden Ni alkoholberoende, behandling & förhållande ?!