hej
Heej jag är i vecka 33 och går in i vecka 34 nu på lördag :) Har haft så ont i ryggen typ vid svanskotan i en vecka nu och undrar om det är på g med förlossnigen har haft lite sammandragingar också.
Heej jag är i vecka 33 och går in i vecka 34 nu på lördag :) Har haft så ont i ryggen typ vid svanskotan i en vecka nu och undrar om det är på g med förlossnigen har haft lite sammandragingar också.
Det är mitt första barn så ni vet 
Är det någon som vet? 
Kan vara så att bebisen trillat längre ner i bäckenet. Sitter du mycket? Isf kan det vara den enkla lösningen, det är ju lite större/tyngre tryck nedåt. Hoppas iaf att din bebis stannar till v 36. Neo är inget att sträva efter. :/ Lycka till
färutom foglossning som gärna sitter i bäcken, ryggslut och blygdben så kan det ju vara som ovanstående skrivit att det helt enkelt är den tunga belastning som gör sig påmind
tecken på självaste förlossningen är oftare regelbundna täta värkar, vattenavgång eller att hela proppen går (stor blodig slempropp)... sammandragningar har många långt innan förlossningen och är bara ett sätt för kroppen att öva eller säga ifrån vid stor stress eller belastning.
om du stressar mycket så försök hitta tid till att andas lugnt... håller du på med träning så sänk ner det på marknivå med promenader och simning.
lycka till när det är dags!
Aa tack då vet jag