Inlägg från: nettanangel |Visa alla inlägg
  • nettanangel

Jag tror att min släkt inte bryr sig om mitt döda barn

Varför har min pappa inte berättat för sina syskon och andra i släkten att jag förlorade mitt barn i magen? Min son föddes i vecka 19.

Jag har väl inte den relationen med honom att jag kan fråga rakt ut, men det gör mig såå ledsen. Min syster har bara hört av sig en gång, fastän det är tre veckor sedan. Min mans bröder har ringt en gång vardera.. De enda som skickat en blomma är min bror och hans fru, mina kollegor och min bästa väninna, och jag är sååå glad över deras visade kärlek och omtanke!!.. Men det känns som om omgivningen i övrigt inte engagerar sig och jag tror att de tycker att han ändå inte var ett barn. För oss var han en perfekt liten bebis, som kommer få begravas bredvid sin farfar... Jag vet, jag kanske överanalyserar.. 

• Svar på tråden Jag tror att min släkt inte bryr sig om mitt döda barn
  • nettanangel

Jag förstår era infallsvinklar. Det har nog varit svårt för de flesta att relatera till min graviditet och bebisen.

Men jag avslutade precis ett samtal med min pappa- han såg det som en självklarhet att närvara vid begravningen, likaså min mamma och lillebror.. Det känns oerhört skönt! Jag blir så glad att de vill vara med som stöd för mig och det känns som det yttersta beviset på omtanke. de bor även 100 mil bort så det känns ännu mer värt att min älskade familj åker så långt, för mig och min bebis.

• nettanangel
    Hallonmumsan skrev 2013-09-18 22:40:29 följande:
    Det verkar ju som dom bryr sig om dig mer än du tror. Kanske kan det vara så också att du är i sådan sorg att hur mycket dom än känner med dig så ser du det inte för det är inte lika stort som din sorg. Låter flummigt men hoppas du förstår hur jag tänker

Visst är det nog så. Ingen kan ju någonsin älska och sakna honom som jag och hans far, så jag tror jag förstår hur du tänker, Tack!
  • nettanangel
    Lillknodden skrev 2014-01-21 15:41:45 följande:

Nettanangel,
    Ville bara skriva att jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver. ...............................................................................
    Lycka till med allt!

Tack så hemskt mycket för din historia och värmande ord! Kramar till dig och din familj
Svar på tråden Jag tror att min släkt inte bryr sig om mitt döda barn