Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Vuxen tik kissar och bajsar inomhus på natten :(

10 timmar är rätt lång tid för en hund att hålla sig så testa att gå ut senare på kvällen/tidigare på morgonen alt gå ut en sväng mitt i natten då hon uppenbarligen behöver ut.
    Varför hon börjat med detta kan man ju bara spekulera i . Stress, inflammerad tarm, foderbyte, understimulering osv.
    Är hon undersökt av vet?

Varför tillrättarvisar ni en hund som tvingar göra sina behov inne?? Det är ju ni som inte går ut med henne när hon behöver det som ska ha skäll! En hund gör inte sina behov inne som protest med stressen över att inte trivas kan orsaka nödighet. 
    Det är ju en arbetande ras, hur aktiveras hon? 

• Dexter dot com

Sorry, men du måste ju förstå att man blir upprörd när ni tillrättarvisar en hund som tvingas göra sina behov inne när ni inte vaknar och går ut med henne. Eftersom hon sätter sig i rummet längst bort är det ju inget hon gör med nöje utan tvingas till. Tänk dig själv att behöva sätta sig inne fast hon vet att det inte är ok men inte har något val.
    Hur många gånger ni gått innan är ju inte relevant eftersom hon behöver ut nattetid.
    Enklast är ju att ha hunden i sovrummet så ni hör när hon vaknar och kan gå ut med henne direkt.
    Dricker hon mer än förut så är det absoult dax för en veterinärkoll .

• Dexter dot com

Ja, självklart är hunden i behov att gå ut eftersom hon gör sina behov inne!! Du tror väl inte att hon tvingar fram urin/avföring för att djävlas med dig....

• Dexter dot com
    Tow2Mater skrev 2013-09-19 15:34:42 följande:
    Brukar också ha henne att kissa två ggr på morgonen, och så ibland efter att jag lämnat pojken på dagis o kommer hem, har hon kissat igen. (Nu åker hon ut på gården under den tiden.) Känns mest som trots, att hon inte fick folja med, så hon ska visa mig....
    Handlar nog mer om stress över att bli lämnad ensam än trots som inte finns i hundars beteende.
Svar på tråden Vuxen tik kissar och bajsar inomhus på natten :(