• Anonym (dendär)

Hur rengör ni era öron?

La denna i känsliga rummet då jag inte hade någon lust att skriva detta under mitt namn :P (lite småpinsamt)

HUR rengör ni era öron?
    Jag kör liksom tops och sen när jag duschar så torkar jag ju av dem med handduk, men de ser så grisiga ut! Är som om vax finns kvar och glänser på örat (så att de ser svettiga/fettiga ut). Sånt har jag ingen lust att visa upp vilket gör att jag går med mitt hår utsläppt hela tiden...

Hur får ni era öron att se så rena ut? Har ni någon speciell tvättningsteknik för dem?

Tacksam för svar 

• Svar på tråden Hur rengör ni era öron?
  • Anonym (dendär)

Så det räcker bara med tops?? Antar att mina öron är jävligare än de flestas öron då

• Smulan 89
    Anonym (dendär) skrev 2013-09-19 11:11:48 följande:
    Så det räcker bara med tops?? Antar att mina öron är jävligare än de flestas öron då
    Min man använder också bara tops, men behöver rengöra mycket oftare än jag. Det är nog olika.
  • Anonym (:))

Använder du tvål eller shampoo i duschen? Skumma in öronen också. Mary Kay har en "oil matifier" (stavning?) som jag använder i ansiktet för att matta ner lite då jag kan vara glansig där. Den kanske skulle funka på öronen? Kanske kan vara värt ett försök. Jag har inte glasiga öron så ingen idé att jag provar åt dig.
    Lycka till!!

• Anonym (dendär)

Tack för tipset! Jag kan prova att gnugga in dem lite extra under nästa dusch.

Hur mycket kostar en såndär oil matifier? Nog aldrig köpt något sånt

• blomman07
    Anonym (dendär) skrev 2013-09-19 11:04:13 följande:

La denna i känsliga rummet då jag inte hade någon lust att skriva detta under mitt namn :P (lite småpinsamt)

HUR rengör ni era öron?
    Jag kör liksom tops och sen när jag duschar så torkar jag ju av dem med handduk, men de ser så grisiga ut! Är som om vax finns kvar och glänser på örat (så att de ser svettiga/fettiga ut). Sånt har jag ingen lust att visa upp vilket gör att jag går med mitt hår utsläppt hela tiden...

Hur får ni era öron att se så rena ut? Har ni någon speciell tvättningsteknik för dem?

Tacksam för svar 

Köp bebistops! Jag önskar nästan att jag skaffat barn tidigare så att jag hade upptäckt hur smidiga dessa är! De har ju liksom mer bomull på sig, är är därför lättare att göra rent ytterörat med. Perfekt om man som jag hatar att vara blöt om öronen efter dusch, de suger ju upp allt vatten istället för att bara dra omkring det som en vanlig liten tops.

Kanske kan vara något?
  • Anonym (??)

Använder du balsam/ inpackning i duschen? Jag kan få lite rester av det i bland i öronen när jag inte sköljt tillräkligt noga och då blir det så för mig.

• Anonym (dendär)
    blomman07 skrev 2013-09-19 11:46:12 följande:
    Köp bebistops! Jag önskar nästan att jag skaffat barn tidigare så att jag hade upptäckt hur smidiga dessa är! De har ju liksom mer bomull på sig, är är därför lättare att göra rent ytterörat med. Perfekt om man som jag hatar att vara blöt om öronen efter dusch, de suger ju upp allt vatten istället för att bara dra omkring det som en vanlig liten tops.

Kanske kan vara något?
    Hmm, jag kan ju prova i alla fall :) Har nog aldrig sett bebistops förut, men jag antar att de finns där övriga bebissaker finns i affären? 
    Anonym (??) skrev 2013-09-19 11:49:15 följande:
    Använder du balsam/ inpackning i duschen? Jag kan få lite rester av det i bland i öronen när jag inte sköljt tillräkligt noga och då blir det så för mig.
    Jag använder balsam, jag vet inte om jag har kvar det i öronen efter dusch, låter lite skumt om det skulle vara så, tycker jag sköljer bort balsamet rätt så bra.

Just nu låter det som att jag får se till att skumma in öronen i duschen, skölja av ordentligt och sen använda sån där bebistops :P Sen om inte det hjälper kanske jag provar det där oil matifier. Om inget funkar så får jag väl fortsätta gömma öronen :P
  • Little Ms Chatterbox

Bara topz, efter duschen. Oftast, har psoriasis i hörselgången och när jag har fått ett skov, som nu så är det värre och kliar som bara den så då har det hänt att jag tar en hårnål och krafsar runt.
    JA, jag veeet. Så får man inte, inte, inte göra. Bara något som är större än en armbåge bla-ha-blaha... När det kliar så man har lust att skära bort örat så bryr man sig inte om något sånt. 
    Jag har slarvat med med mina Omegakapslar den sista tiden så därför som psoriasisen är värre. 

Gör åt 1½ topz för varje öra, en inne i hörselgången och sista till krusidullerna i ytterörat. Hatar att ha blöta öron! 

• Anonym (Rena öron)

Jag har bara rena öron helt enkelt, om jag är sjuk eller väldigt förkyld kan jag dock få liiiite gojs inne i örat, inte så att det syns men så att det stör mig lite men det avhjälps med tops.

Mitt ena barn däremot har alltid massor av gult i öronen, honom får vi topsa varje dag!

• Dr Mupp

Jag tvålar in ytteröronen med shampoo när jag tvättar håret, Mina öron är rena och fräscha. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (:))

www.marykay.se/sub.php&spage=65&sspage=&c=&menu=9&pg=20&cat=&p=productinfo&artnr=10-031576

Tror den kostar 200-300 kr. Kommer inte ihåg. Men prova så du kan ha håret uppsatt :)

• Anonym (Dog)

Hunden sköter det där hiskeligt noggrant...

• Anonym (dendär)

Aaah här hade det kommit fler kommentarer/tips ser jag!

Tack för att ni delar med er, det kan ju vara så att jag har en liten överproduktion av vax, om man nu kan ha det, men jag ska testa lite olika tillvägagångssätt och se ifall det blir bättre ;)

Och Little Ms Chatterbox, jag brukar också stoppa in småsaker (tops dock) "för långt", men mest för att det är skönt...och för att jag annars får så helvetiskt mycket vax!

Svar på tråden Hur rengör ni era öron?