• Leoma

Hur är det att bo i Lilla Ulvsättra, Kallhäll?

I måndags var vi och tittade på en lägenhet i Lilla Ulvsättra i Kallhäll. Lägenheten var jättefin och området var lummigt och fint med förskolor runt knuten. Det fanns ju till och med en 4h gård i närheten. Vi har nu chansen att få lägenheten, men jag undrar hur tryggt det är att bo i det området? Har läst på forum om att man ska undvika Termovägen, det är just på den adressen lägenheten ligger...
    Inläggen på forumet var från 2003 och 2005 så snälla någon som bor eller har bott i området och kan svara på mina funderingar. Vill ju att min son ska växa upp i en trygg miljö såklart...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-19 15:50
    Ja eller känner någon som bor/bott där?

• Svar på tråden Hur är det att bo i Lilla Ulvsättra, Kallhäll?
  • barnfamilj

Hej,

Vi bor på Termovägen sedan September 2007 och jag skulle nog inte rekommendera någon att flytta hit. Det brukar kunna vara ganska stökigt här, speciellt på helgerna. Nu senaste i helgen så hade någon satt eld på och eldat upp sandlådan av plast där vintersanden förvaras. Bara lite grann av plasten återstår. Nästan varje helg är det något som händer här. Tvättstugorna brukar oftast vara väldigt smutsiga eftersom folk som använder dem inte tänker på de som ska komma efter utan sprider ut en massa skräp på golvet. Igår vara hela tvättstugegolvet fullt av tvättmedel och skräp. Vidare så är det väldigt ofta stopp i sopnedkastet, har hänt mellan 50-60 gånger sedan vi flyttade hit. För några år sedan var det en fest som totalt spårade ut så att fest deltagarna var tvungna att rusa ut och låsa in sig i sina bilar medan förövarna rusade efter och ställde sig och hoppade på biltaken och motorhuvarna.

Så mitt råd till er är tyvärr att se omkring efter en annan bostad, kanske i området mellan Kallhäll och Jakobsberg som heter Polhem, där är det väldigt trevligt.

Med en välmenade hälsning,

En familj som letar efter någonannanstans att bo         

• Leoma

Tack "barnfamilj" för svaret. Av din beskrivning är jag verkligen glad över att vi tackade nej till den fina lägenheten... Nu ska vi verkligen kolla upp området nästa gång vi hittar någon intressant lägenhet.

Lycka till med ditt bostadsletande! Glad 

• nikita03

Gör inte det stora felet i ditt liv. Alla som bor på Termovägen försöker ta sig därifrån, inklusive mig. Det var ett tag sen Termovägen var finn och lugn område,,,men nu,,,,nej, värre finns inte. Ingen trygghet där.

Svar på tråden Hur är det att bo i Lilla Ulvsättra, Kallhäll?