Kan jag förbjuda makens barn att komma hit?
Ja, det handlar om att mamman skickar hit barnet med magsjuka och jag är jäkligt less på att resten av familjen smittas.
Jag vill säga till maken att nästa gång mamman ringer och säger att hon hämtat barnet tidigare från dagis eller haft barnet hemma så ska han ringa dagis och kolla med dem. Men, finns det någon 'rätt' för mig att vägra att barnet kommer hit?
Maken tycker det är jobbigt att ta den fajten med mamman, men jag vill verkligen inte ha hit den sjukan igen. Ibland har ju barnet frisknat på så då vet vi inte om det och så smittar vi i vår tur en jäkla massa människor.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-20 15:42
Har nu pratat med min man som är enig med mig. Nästa gång han ska hämta barnet och mamman ringer och meddelar att barnet är hos henne så kommer han att dubbelkolla med dagis. Har barnet hämtats hem av mamman pga magsjuka så hämtar han inte barnet helt enkelt.
För de som har diskuterat soc, de är redan inblandade efter orosanmälan från dagis om mamman.
Mamman och pappan har suttit på möten kring barnet och pappan har även haft egna möten med soc liksom mamman.
Soc ser positivt på att pappan vill ha gemensam vårdnad och som vi förstod det även att han framöver vill ha hela boendet. Hur det blir återstår att se. Fö har pappan även pratat med soc ang detta med att skicka en magsjuk unge 15 mil med bil och de tycker inte heller det är bra.
Tack alla som har svarat och gett sin syn på saken även om vi inte alltid varit överens