• Baysi

Bra "promenad" skor?? tips!!

Är ute o går väldigt mkt så vill gärna ha tips på bra promenad skor som man inte får ont i fötterna av=)...e la olika från person till person men nån som har några bra tips!??

• Svar på tråden Bra "promenad" skor?? tips!!
  • vikarien

Köp ett par ordentliga löparskor, vissa sportaffärer kan hjälpa dig att prova ut ordentligt genom fotanalys och så jag har ett par asics, helnöjd med dom

• alynda

En walking-sko passar bättre för promenader än än löparsko tycker jag personligen. Jag hade ett par fr Adidas som var ganska fula så jag drog mig för att börja använda dem, men när jag väl börja långpromenera i dem var de underbara och jag tror aldrig jag använt ett par skor så mkt som dem. Det blir Adidas walking nästa gång också

• vikarien
    alynda skrev 2013-09-20 00:41:57 följande:

En walking-sko passar bättre för promenader än än löparsko tycker jag personligen. Jag hade ett par fr Adidas som var ganska fula så jag drog mig för att börja använda dem, men när jag väl börja långpromenera i dem var de underbara och jag tror aldrig jag använt ett par skor så mkt som dem. Det blir Adidas walking nästa gång också

Alla är vi olika jag går mycket på asfalt och tycker en typ ecco, merrell och liknande blir för stum.

Går jag i skogen har jag en stabil känga istället.

Men gå till en bra sportaffär så hjälper dom dig med vad du behöver TS
  • greeneyes

Jag röstar för en vattentät outdoorsko, typ denna:

www.intersport.se/skor/varumarken/mckinley/mckinley-chromosome-aqx-w-outdoorsko-gra-rosa-p89499

Jag köpte en liknande tre år sedan för att ha när vi gjorde enklare vandringar i Österrike årligen (typ som motionsspår i skogen som underlag) och älskar skorna så pass att de ersatt sneakers. Hade ett par joggingskor första resan men de var ju inte vattentäta och inte lika stadiga.

Se till att de är vattentäta och att de passar din fot, ex om du har bred eller smal fot.

• SVejsan

Reeboks walkingskor, är inne på 4 paret (med goretex foder) = vattentäta...

Svar på tråden Bra "promenad" skor?? tips!!