• missy3

Hinner jag komma i form på 2 månader?

Jag ska gifta mig om lite mer än 2 månader och jag undrar om ni tror att jag hinner komma i form innan dess? Jag tänkte köra mycket löpning och viss styrketräning, främst ben- och rumpövningar, ca 3-4 gånger i veckan.
    Och jag tränade regelbundet på gym innan sommaren men sen tog jag en paus under sommaren.

Jag har en normal kroppsform och vikt och är inte överviktig men jag behöver tightas till lite och magen behöver plattas till. (Jag har fött två barn, varav det yngsta för 1 år sedan). Rumpan är bra som den är men jag skulle vilja ha den lite större om möjligt.

Vad tror ni? Hinner jag se några resultat på den här tiden? Och hur bör jag äta för att främja träningen till max?

Tack för tips

• Svar på tråden Hinner jag komma i form på 2 månader?
  • lyckligmamma87

Mitt tipps är Olga

Mammafitnes på fb

• BaconFett

Helt allvarligt: Hitta den biffigaste kvinnliga bodybuildern i närområdet och fråga om hjälp. Finns det ingen kvinnlig bodybuilder fråga en manlig bodybuilder. Du får nog lov att säga att du skiter i diverse negativa hälsoeffekter och att du bara ska träna i två månader med extrem tydlighet.

En ren gissning från min sida är att du får ett förslag med övningar för mage och rumpa (8-12 repetitioner kanske 3-5 set), kalorieneutral kost och vassleprotein. Gymträning varannan dag och vilosamma powerwalks på dagarna i mellan.

• k girl

Jag har fått jättefina resultat på två månader. Starkare magmuskler, armar och ben och klart plattare mage. Har tränat enligt Olga Rönnbergs program ur "Träning för nyblivna mammor", tre ggr/veckan och pw varannan dag (alt simning en gång istället för pw eller kettlebellspass istället för programmet). Tror man ska satsa på styrka om man vill se skillnad på kroppen.

• skitsnyggkille

Har du tränat tidigare så har du självklart en fördel i och med muskelminnet. 2 månader är såklart inte riktigt optimalt men som du säkert redan vet så är det just under de första månaderna man märker av resultatet allra snabbast (musklerna blåser upp sig) 

Vet inte exakt hur du tränar men kör massa squats, benböj, press och utfall med vikter. Träna tungt som tusan efter 1-2 veckors uppvärmning med lättare för att få in tekniken. Ladda upp med proteinpulver från sporbutik eller köp sojaprotein från Life hälsokost så du hinner "forma till rumpan rundare/utstående" 

För att träna magen finns det massa bra program för på y-tuben, sök abs eller sixpack och följ någon med många visningar. skall du bara träna mage och rumpa så kan du träna dessa varannan dag och sedan en dags ledighet mellan.

måndag. ben

tisdag: mage och vader

ons: ledig

torsd ben igen osv

tror du helt klart hinner med att forma till dem en hel del under 8 veckor. Glöm dock inte att träna riktigt tungt så du nästan storknar! Kan själv bli så för mig ibland när motivationen tryter. Du har ju dock giftermålet att se fram emot så du har ju en sporre. :)                   

• T W

Vad har du för klänning? Är den lång och inte tajt så kommer varken ben eller rumpa synas särskilt mycket så då hade jag nog lagt mer fokus på överkroppen. Annars är det tung styrketräning, som folk redan sagt, kombinerat med kondition. Plus att du ser till att du faktiskt får i dig tillräckligt med mat, ligger du på svält så bryter du bara ner kroppen. 
    Och så finns det ju såklart underkläder. Det finns bodys som gör underverk med magen. Nu menar jag såklart inte att du ska köra på det istället för träningen, men det kan ge den där sista "tilltajtningen" som man vill ha.  

Svar på tråden Hinner jag komma i form på 2 månader?