• Tricia

Vad har ni förskollärare för lön i Stockholm med omnejd?

Hej, jag är snart klar förskollärare och säker jobb. Är uppe i löneförhandlingar med några olika arbetsgivare. 
    Jag har inte arbetat inom förskolan tidigare men är 34 år och har en hel del annan erfarenhet :)
    Vad har ni som arbetar i Stockholm med omnejd fått för ingångslöner? Vad tjänar ni idag, ni som arbetat ett tag?
    Lönerna har gått upp senaste åren och svårt att få en klar bild av vad som är rimligt. 

Skriv gärna var i Stockholm ni arbetar :) 

• Svar på tråden Vad har ni förskollärare för lön i Stockholm med omnejd?
  • Tricia

SandyDee: Vilken kommun? :)

Jag är nu erbjuden 28 000:- där jag sökt (Täby)..

Har också hört 30 000:- på en del håll men det verkar vara inne i city eller mer söder om stan, typ Nacka, Huddinge.

Jag vill hålla mig i norrort då jag inte vill ha för långt att åka :)

Någon mer? 

• SandyDee
    Tricia skrev 2013-09-23 09:48:37 följande:
    SandyDee: Vilken kommun? :)

Jag är nu erbjuden 28 000:- där jag sökt (Täby)..

Har också hört 30 000:- på en del håll men det verkar vara inne i city eller mer söder om stan, typ Nacka, Huddinge.

Jag vill hålla mig i norrort då jag inte vill ha för långt att åka :)

Någon mer? 
    I stockholmskommun. Inne i city är det generellt lägre löner då det är större tillgång på förskollärare där. Jag fick upp lönen när  jag bytte till närförort. Inne i city hade jag 26000 och i Huddinge blev jag erbjuden 30000 :)
  • underverket 06

30000. Fick upp min lön med några tusen när jag bytte arbetsplats nu i sep. Jobbat 4,5 år som förskollärare. Jobbar i Hässelby.

• Snölyktan

Om man skulle söka jobb inom förskolan och är grundskollärare, vad tror ni man kan få då?

• underverket 06

Snölyktan: Skulle inte gå med på lägre än 30000. Sedan beror det väl på hur många år du arbetat.

• SandyDee
    Snölyktan skrev 2013-10-25 22:27:01 följande:
    Om man skulle söka jobb inom förskolan och är grundskollärare, vad tror ni man kan få då?
    Men om du inte är behörig förskollärare så går du ju som barnskötare. Nu med legitimationskravet går det inte att anställa grundskollärare som förskollärare längre.
Svar på tråden Vad har ni förskollärare för lön i Stockholm med omnejd?