• blueangel

det godaste kaffet är?

Själv dricker jag antingen Arvid Nordquist eller kaffe från Indiska The och kaffe magasinet som ligger i Göteborg.

De maler kaffet på plats och har många goda blandningar. Om jag vill lyxa till det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden det godaste kaffet är?
  • sär skriven

Zoegas mörkrost, Gevalias mörkrost kan också fungera. En snus under läppen sen är stunden fulländad.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • FjärilVingad73

Zoegas Estanzia.

I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • giftfri

Kaffekask

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • Mumin80

Nespresso, faktiskt. 

Två små koppar Dulsao  eller volluto + ca 1-1,5 dl skummad mjölk (vi har en modell med mjölkskummare som tillbehör) = morgon-caffelatten som får mig på fötter. 

Skulle aldrig i livet villa ha någon av kapselmaskinerna som bara har enstaka kaffesorter + mjölkkapslar (sockerlösning med vit färg typ) och annat "tjafs". Men nespresso är faktiskt bra eftersom det bara är kaffe i kapslarna, och dom satsar på olika bönor, rostningar etc. och man känner faktiskt skillnad i smaken. 

Slår faktiskt det mesta både i bryggkaffe och på café.

Att det går snabbt och enkelt är ju också ett litet plus för den stressade småbarnsföräldern.  

• mrsStyles96

Hatar kaffe men hittade för ett halvår sen en liten kiosk som sålde kall Starbucks seattle latte om jag minns rätt o den va faktiskt god! Sen slutade dom sälja den...:( Men min röst faller som sagt på Starbucks!

• Grande Rock

Beror på vad för vatten jag har att brygga det med

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Vanilla ice queen

Jag brukar köpa musettibönor. Har en helautomatisk kaffemaskin som maler bönorna och det blir verkligen supergott kaffe.

Fast är man riktigt kaffesugen så kan faktiskt en kopp Gevalia pulverkaffe smaka riktigt jäkla gott det med

• EnAnonumius

Riktiga favoriterna, kan inte köpas i vanlig livsmedelsbutik:
    • Khal's; Mocca Sanani
    • Bergsstrands; Thomas Båtblandning (endast i Kaffe-/Thebutiker)
    • Khal's; Monsun Malabar

Kan köpas i vanlig butik:
    De flesta sorterna som är mörkrostade.
    Dock så gillar jag ju Gevalias "Exotiska Mörkrostat"-serien, och av Zoegas så är det Blue Java, Black Velvet mest.

De s.k "klassiska" standard kaffe mellanrost oavsett märke går fet bort.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden det godaste kaffet är?