• Pandamamma79

Bärsele från Tradera

Någon som testat denna bärsele som säljs på Tradera?
    Har problem med nacke och axlar. Älskar bärsjalen vi har men är trött på att knyta.
    Eller är den så obekväm som den ser ut? Kan inte ha babybjörn eller liknande, får ont direkt.

• Svar på tråden Bärsele från Tradera
  • MiaIa 90

Jag fick precis hem min idag och den är jätte bra har inga barn en men kompisen har en lika dan och har burit hennes lilla i den och är jätte bra får inte ont i axlarna efter som de mesta av vikten hamnar på höfterna.
    Har också problem med axlar och rygg.

• Natulcien

Jag har ingen erfarenhet av selen i fråga, men det ser ut som om bebisens ben hänger ut? För en liten bebis är det ju mest ergonomiskt att sitta i s.k. grodposition...vilket kräver en bred sittyta.

Vi hade en Manduca som är ergonomisk för både bärare och bebis. Fanns också för en billig peng på Tradera.

• MiaIa 90
    Natulcien skrev 2013-09-20 19:26:48 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av selen i fråga, men det ser ut som om bebisens ben hänger ut? För en liten bebis är det ju mest ergonomiskt att sitta i s.k. grodposition...vilket kräver en bred sittyta.

Vi hade en Manduca som är ergonomisk för både bärare och bebis. Fanns också för en billig peng på Tradera.
    Benen hänger utanför de gör dom men går att köpa en inne madrass till om man vill. Sitt delen är bred så barnet kan sitta i grodställning.
  • loveisjustyou

Vi har den till våran 8veckors. Jätte skön att bära i och vårt pyre älskar den. :)
    Dock är jag lite trött på att bära räckte med 9mån i magen för min del. Men den åker på
    när han inte kan somna då funkar den perfekt :) 

• loveisjustyou

Vi har den till våran 8veckors. Jätte skön att bära i och vårt pyre älskar den. :)
    Dock är jag lite trött på att bära räckte med 9mån i magen för min del. Men den åker på

• Plutten2

Jag har en sådan. Exakt samma mått som en ergo. Du kan använda ergo babyinsats i den.

• Pandamamma79
    Natulcien skrev 2013-09-20 19:26:48 följande:

Ok, det fanns en annan bild som visade en lite bredare sittdel...
  • Pandamamma79
    loveisjustyou skrev 2013-09-20 19:37:56 följande:

Ja, detta bärande. Hennes storasyster bar vi inte hälften så mycket! Men denna lilla tjej är så otroligt kelig. Hon är 6 mån och hon blir inte lättare. Dock sitter hon mycket själv nu och använder gåstol etc. Så bärandet har avtagit lite.
Svar på tråden Bärsele från Tradera