Lagar era tonåringar mat?
Anonym (tss) skrev 2013-09-21 17:46:57 följande:
Haha rustad för alla göromålen xD och är man inte det har föräldrarna misslyckats. Jag lagade aldrig mat hemma innan jag flyttade hemifrån, men när jag insåg att det var tråkigt att äta spagetti och köttfärssås och tacos och kycklingsallad, vet du vad jag gjorde? Öppnade en kokbok! Hör och häpna! Nu ringer jag min mamma och vi utbyter recept och tips och allt med matlagning är väldigt lustfyllt.
Har man inte fattat att man måste handla smart och billigt lär man det sig första månaden när pengarna tar sluta alldeles för snabbt.
Att du säger, Mineralvatten, att man har misslyckats med sitt uppdrag är ganska provocerande. Jag är 23 och ringer min pappa som får komma och hjälpa mig att borra. Men inte fan har han misslyckats med sin uppfostran av mig. Han har lärt mig sunda värderingar, att man hjälper de som behöver hjälp, att det är ok att be om hjälp när man behöver det. Att det kommer nya pengar och att det är viktigt att ha kul. Att vara snäll och accepterande mot nya människor. Att hårt jobb lönar sig. Vikten av att göra så gott man kan.
Att man inte kan borra upp en hylla eller att det tog mig ett tag innan man kunde koka egen buljong har inget med om föräldrar lyckats eller misslyckats med sin uppfostran.