• mane03

huvudvärk varje dag!!

När jag var kring v11 började den här hemska huvudvärken. Direkt jag slår upp ögonen på morgonen kommer den som en blixt. På förmiddagen är den som jobbigast och ibland kan det funka med alvedon, men nu har jag ätit alvedon i flera veckor så det känns inte alls roligt.
    Nu är jag i v 23 och har fortfarande denna hemska huvudvärk, jag har två barn sedan tidigare och hade aldrig såhär då.

Är det någon som känner igen sig?   

• Svar på tråden huvudvärk varje dag!!
  • solskina

Vad säger MVC?

Jag hade bra blodtryck på undersökningarna, men vi testade att höja mitt blodtryck och huvudvärken försvann.
    Så prata med MVC. 

• Littlefoot

Jag hade så med min första och nu även med nummer tre. Som tur är har nu det värsta släppt och jag har inte ont varje dag. Är du sjukskriven? Jag har varit 100% sjukskriven i perioder, men nu sedan det är bättre har jag ansökt om något som heter "särksilt högriskskydd" hos försäkringskassan. Jag fick det beviljat första graviditeten och har gott hopp om att det skall beviljas igen. Det innebär att fk går in och betalar din sjukfrånvaro från dag ett, du får mao ingen karensdag (kan ju bli mååånga karensdagar med huvudvärk som kommer och går).

Har fått förklarat för mig att huvudvärken kan bero på olika orsaker när man är gravid:

Hormonellt - Då finns gott hopp om att det går över i vecka 20-22 vilket det gjorde för mig första gången (du har ju redan passerat den veckan förvisso)

Kroppen har inte anpassat sig till ökad blodvolym - Bara att vänta...

Svullna slemhinnor vilket gör bihålorna inflammerade - Nässpray, typ Neseril kan hjälpa

För mig tog Alvedon udden av det värsta, men hjälpte aldrig helt. Jag var periodvis oförmögen att jobba utan låg bara hemma, så stilla som möjligt... En dag var det så illa att maken fick köra in mig akut för smärtlindring, jag kräktes flera gånger och kände bara "söv ner mig så jag slipper skiten".

Denna gång fick jag citodon utskrivet, vilket jag dock aldrig vågade ta. Man är ju extremt begränsad vad gäller smärtlindring tyvärr...

Hoppas skiten släpper för dig snart - det är verkligen vidrigt!!!

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Littlefoot

Och självklart skall du ju gå och å kolla blodtrycket som solskina redan nämnt...

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • mane03
    Littlefoot skrev 2013-09-21 15:56:27 följande:
    Jag hade så med min första och nu även med nummer tre. Som tur är har nu det värsta släppt och jag har inte ont varje dag. Är du sjukskriven? Jag har varit 100% sjukskriven i perioder, men nu sedan det är bättre har jag ansökt om något som heter "särksilt högriskskydd" hos försäkringskassan. Jag fick det beviljat första graviditeten och har gott hopp om att det skall beviljas igen. Det innebär att fk går in och betalar din sjukfrånvaro från dag ett, du får mao ingen karensdag (kan ju bli mååånga karensdagar med huvudvärk som kommer och går).

Har fått förklarat för mig att huvudvärken kan bero på olika orsaker när man är gravid:

Hormonellt - Då finns gott hopp om att det går över i vecka 20-22 vilket det gjorde för mig första gången (du har ju redan passerat den veckan förvisso)

Kroppen har inte anpassat sig till ökad blodvolym - Bara att vänta...

Svullna slemhinnor vilket gör bihålorna inflammerade - Nässpray, typ Neseril kan hjälpa

För mig tog Alvedon udden av det värsta, men hjälpte aldrig helt. Jag var periodvis oförmögen att jobba utan låg bara hemma, så stilla som möjligt... En dag var det så illa att maken fick köra in mig akut för smärtlindring, jag kräktes flera gånger och kände bara "söv ner mig så jag slipper skiten".

Denna gång fick jag citodon utskrivet, vilket jag dock aldrig vågade ta. Man är ju extremt begränsad vad gäller smärtlindring tyvärr...

Hoppas skiten släpper för dig snart - det är verkligen vidrigt!!!
    Jag har ett väldigt lågt blodtryck och hb vilket kan göra att huvudvärken blir värre. Jag är sjukskriven sedan v 8 för hyperemessis och är fortfarande sjukskriven på heltid. Det är verkligen super jobbigt att ha huvudvärk varje dag och jag har ont i axlar och nacke också vilket kan göra huvudvärken ännu starkare =(
  • lillblobb

Om det som mig triggas av spänningar i nacken kan sjukgymnast tipsa om bra övningar som lindrar...

Svar på tråden huvudvärk varje dag!!