• hallontroll

Brunch på Cedergrenska Tornet - Vegetarian

Hej! Är det någon av er som är vegetarian och varit på brunch på Cedergrenska Tornet på Stocksund? Jag undrar om det är värt att gå dit. Vill ju inte betala flera hundralappar för lite sallad och bröd. Jag ska mejla CT och fråga dem , men vill gärna veta vad gästerna tycker.

• Svar på tråden Brunch på Cedergrenska Tornet - Vegetarian
  • LisaSthlm

Hej!

Jag var där idag. Vi var tre vegetarianer i ett större sällskap och hade förbeställt vegetariskt och fått löfte om flera vegetariska alternativ särskilt för oss.

Efter en dryg timmes väntan och flera påstötningar med varierat bemötande, fick vi in några stekta sojakorvar och några skivor stekt squash.

Uselt, skulle absolut inte rekommendera det. Kvaliteten var dålig överlag med tråkigt bemötande, mat som tog slut och sedan inte fylldes på förrän efter en halvtimme. Plättarna serverades frysta.

• Sticka

Tråkigt att höra.

Som vegetarian och allergiker bemöts man på oroligt varierande sätt. En del ordnar något medan andra endast erbjuder sin strikta meny där jag enbart kan äta t.ex. en förrätt utan tillbehören. Ofta blir man inte mätt.

Trots att man anger detta i sin bokning kan man råka ut för detta.

• hallontroll
    LisaSthlm skrev 2013-11-10 16:00:07 följande:
    Hej! Jag var där idag. Vi var tre vegetarianer i ett större sällskap och hade förbeställt vegetariskt och fått löfte om flera vegetariska alternativ särskilt för oss. Efter en dryg timmes väntan och flera påstötningar med varierat bemötande, fick vi in några stekta sojakorvar och några skivor stekt squash. Uselt, skulle absolut inte rekommendera det. Kvaliteten var dålig överlag med tråkigt bemötande, mat som tog slut och sedan inte fylldes på förrän efter en halvtimme. Plättarna serverades frysta.

Tack. Låter inte bra. Väldigt dåligt still av dem.
  • LisaSthlm

Ja det var dåligt tyckte vi! Det konstiga är att vi var där för några år sedan och hade frågat i förväg om vegetariskt då med. Då fick vi en jättegod pasta med pesto och personalen var jättetrevlig. Den här gången kändes det som att stället försämrats på de flesta punkter. Synd!

• hallontroll
    LisaSthlm skrev 2013-11-10 20:41:07 följande:
    Ja det var dåligt tyckte vi! Det konstiga är att vi var där för några år sedan och hade frågat i förväg om vegetariskt då med. Då fick vi en jättegod pasta med pesto och personalen var jättetrevlig. Den här gången kändes det som att stället försämrats på de flesta punkter. Synd!

Ni borde krävt pengarna tillbaka.
  • LisaSthlm

Hallontroll: Ja, du har en poäng. Men det var en släktträff och min mamma betalade för alla, kände inte att det var värt att paja stämningen.

Svar på tråden Brunch på Cedergrenska Tornet - Vegetarian