Frakt på tradera!
Läser man auktionsbeskrivningen, ser portot och ändå budar så har man accepterat frakten.
Då kan man inte komma i efterhand och vill ändra. Dessutom tycker jag det är för jäkla dåligt av vissa köpare som vill att man skall strunta i att ta 12:- för skrymmande eftersom de anser att posten inte kollar så noga. Och att det är de som råkar illa ut om jag inte anger avsändare på paketet.
Men jag tycker ändå det är fel, det är ju postens tabell man utgår ifrån och står det 48:- i frakt tänker jag inte sätta på frimärken för 36 bara för att en köpare vill det.
Jag tycker också det är väldigt dåligt av vissa säljare som säger att det kostar en summa att skicka och man betalar det, men sen när det kommer fram är summan på frimärken betydligt mindre. Om man då påpekar detta för säljaren så blir den arg och tycker att man är snål och barnslig för att man reagerar på det och tillägger "Ge mig ditt kontonummer så för jag väl över 12 kr om du nu sover bättre om natten då" .. det har liksom inte med det att göra anser jag. Jag tycker det är fel att göra så. Om nu frakten blev mindre än man trodde från början kan man ju maila köparen och säga att det blev billigare och att man självklart för tillbaka de dem betalat för mkt för att rätt skall bli rätt.. .Många säger då att det inte behövs men då har man iallafall gjort rätt för sig.