• Agdaa

Vilken garderob till hallen är bäst?

Känner mig bortkollrad efter en dag på Ikea. Vilket passar bäst som garderob? Jag vill ha skåp och stora lådor. Har kollat på pax, stolmen, faktum, bestå, nya serien metod o tom barnserien stuva. Vad funkar bäst för en garderob i hallen där man vill utnyttja höjden ändå upp till tak. Nån med några bra ide'er? Andra förslag än Ikea mottages såklart tacksamt men det får gärna vara billigt o funktionellt :)

• Svar på tråden Vilken garderob till hallen är bäst?
  • Agdaa

Ingen som har erfarenhet av garderob i hall? Lutar åt bestå för de har roligare dörrar med möjlighet att sätta in egna bilder mm men de finns bara i djup 40 cm. Skulle helst vilja ha 60 djup så man utnyttjar utrymmet maximalt. Nån som har byggt garderob av köksskåp?

• Alexi

Vi har en garderob i hallen som är ett faktum högskåp. Vi har separat hatthylla med galgar så i garderoben har vi öppna hyllor upptill och lådor nedtill. Funkar jättebra.

• SupersurasunkSara

Fungerar inte bestå dörrar till pax garderober då? Kolla måtten, de kanske stämmer. Annars brukar köksstommarna ha samma mått som garderobsstommarna, dock kanske inte hål på rätt ställen för klädstången, men det är ju inte så svårt att ordna

• Agdaa
    Alexi skrev 2013-09-23 15:08:36 följande:
    Vi har en garderob i hallen som är ett faktum högskåp. Vi har separat hatthylla med galgar så i garderoben har vi öppna hyllor upptill och lådor nedtill. Funkar jättebra.

Bra idé men tyvärr finns den inte kvar då den har blivit ersatt med deras nya serie metod. Ett högskåp kostar ca 3000 å d är väl lite dyrt? Faktum var väl billigare?
  • Alexi

Jag vet inte, det blev rätt dyrt totalt med lådor och så. Men vi behövde en väldigt smal (40 cm) och det fanns bara i faktum.

• Agdaa

Har kollat lite mer nu o stuva har 50 i djup så jag ska kolla om man kan sätta på bestå dörrar o lådfronter på dom :)

• lisah

@agdaa: Hej, jag undrar hur det gick med att sätta på bestå lådfronter och dörrar på stuva? är sugen på samma kombination själv. Antar att man kanske måste borra lite, men funkade det - om du nu gav dig in på detta?

mvh Lisa

Svar på tråden Vilken garderob till hallen är bäst?