Handla innan
Vad behöver man handla till bebisen innan den kommer???
Vad behöver man handla till bebisen innan den kommer???
jag vet inte vad andra tycker att man ska handla men jag har tagit fram lite neutrala kläder te babyn å även köpt barnvagn å ska snart köpa ett babyskydd..
sen är det väl det nödvändiga man ska köpa...
som t.ex blöjor, tvättservetter, nappar, mm
ojdå...hmm jag har handlat allt...så jag slipper oroa mig i ca ett halvår...handlat babysitter,babygym,läragåstol,bärsele,hoppgunga,vagn,säng uppe,säng nere,skydd till hjulen,fårskinn,kläder,cdspelare,bitringar,haklappar,spylappar,plastad froteè,termometer till rumpan,term som är en napp,nappflaska,tallrik,sked,bilstol,salvor,pads till mig,panodil till lillan,overall till vintern,mössor,tofflor(tossar),filmer,cdskivor,filtar,amningskudde,skötbord,täcken,matstol,kläder upp till storlek 70 i 8 uppsättningar var....och detta har jag gjort för att jag verkligen HATAR att handla så jag slipper handla någonting alls på lääänge.,..
men sen behövs ju mkt av det första tiden oxå...*ler*
Var har du köpt en napp termometer?
elgiganten...fick den rumptermometern (med mjuk "topp" så man kan röra på den lite),en napptermometer och en vanlig napp (så bebisen skulle vänja sig vid den modellen (fattar inte varför) och så 2 nappskydd...(verkar jättebra så man slipper smuts om man har nappen i väskan och mankan nog använda dom till andra nappar)
kostade runt 300-400 skulle jag tro..kanske 250 oxå...kommer nte riktigt ihåg....den är gul iallfall och verkar jättebra
Hej!
Vi hade köpt en hel del saker i förväg.
Det som jag i efterhand märker vad det vi behövde var:
Spjälsäng, madrass, kudde, spjälskydd och sängkläder
Skötbord med skötbädd
Neutrala kläder - bodysar (ovärderligt!), byxor, kofta, mössa, strumpor
Handdukar, spylappar
Plastad frotté (!!!!)
Filt
Barnvagn med sängkläder/filt, regnskydd, insektsnät
Skötväska
Babyskydd till bilen
Blöjor, tvättlappar, våtservetter (bra att ha i skötväskan!), termometer. Nagelsax kan man köpa, men den använder man inte förrän efter 4-6 veckor. Nappar kan man väl köpa om man vill, men det är bra att undvika napp tills amningen är igång, så det kan man köpa senare. Detsamma gäller nappflaskor osv.
Vad gäller babysitter, leksaker, babygym, barnstolar, tallrikar osv så kan man faktiskt köpa det i efterhand. Det tar lång tid innan de använder dessa saker, man har god tid på sig att handla det. Jag ångrar litegrann att vi köpte för mycket kläder, för man tröttnar fort på de neutrala färgerna. Detsamma gäller sängkläder osv. Det är så roligt att köpa kläder efteråt. Det är jätteroligt att handla nu när min son är två månader gammal! Han har fortfarande inte använt mycket av det vi köpt. Hygienartiklar i överflöd behöver man inte heller. Jag köpte salvor och krämer m.m., och har inte använt något av det ännu. Köp vid behov!
Jag handlar det mesta beg. så jag tar väntans tid till att få tag på allt för att spara pengar. Dessutom är jag arbetslös nu, så jag har tid.