• Mamori

Brukar du noppa/fixa ögonbrynen? (till tjejer)

Med färga menar jag allt ifrån att färga på salong till att sminka. Ni som bara gör det ibland, välj ändå att ni gör det om det inte är extremt sällsynt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du noppa/fixa ögonbrynen? (till tjejer)
  • pica pica

Jag både plockar och färgar dem, oftast på salong men ibland gör jag det hemma om/när det behövs. Jag färgar eftersom jag har så ljusa bryn naturligt, snyggare när de syns lite mer tycker jag.

• CeeJay

Noppar, plockar, fixar, trixar, färgar, målar och håller på = mina ögonbryn är viktiga i mitt ansikte och jag gillar "fixade" bryn, dock ej för smala

• CeeJay
    CeeJay skrev 2013-09-22 17:16:18 följande:
    Noppar, plockar, fixar, trixar, färgar, målar och håller på = mina ögonbryn är viktiga i mitt ansikte och jag gillar "fixade" bryn, dock ej för smala

Gör allt själv hemma !!
  • Stokke

Min frisör plockar och färgar mina varje gång jag är där. Det är 1 gång i månaden.

• tooschoolforcool

Jag noppar nästan varje dag, gillar prydliga och smala ögonbryn, gillar inte vildvuxna eller buskiga. Nu har jag inte pennsmala, men smala nog, det ramar in mina ögon i alla fall, bäst. Sen fyller jag i lite diskret med grå(!!!) penna, låter sjukt, men det blir snyggast och ser inte alls ut som gråhårigt. Köpte nyss en kolfärgad penna, men den grå är i alla fall överlägsen. Går jag en vecka utan plock, ser dom ovårdade och fula ut.

• tooschoolforcool
    La Lola skrev 2013-09-22 16:34:09 följande:
    Har inget behov av att färga och att noppa gör ju sjukt ont! De få strån jag vill ta bort rakar jag helt sonika bort.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

Nu spelar det kanske ingen roll för dig ändå men det går utmärkt att smörja på med bedövningssalva innan, då känns det absolut inget alls. Själv har jag vant mig efter alla dessa år, men vet ju att det kan kännas ordentligt.
  • Laina

Jag har nästan inga ögonbryn. så jag får måla dit dem med en ögonbrynspenna

-No Lollygagging HeHehuehuHuaHuehuehe
  • La Lola
    tooschoolforcool skrev 2013-09-22 19:20:08 följande:

Nu spelar det kanske ingen roll för dig ändå men det går utmärkt att smörja på med bedövningssalva innan, då känns det absolut inget alls. Själv har jag vant mig efter alla dessa år, men vet ju att det kan kännas ordentligt.
    Ja det har jag inte ens tänkt på men det är så få strån det rör sig om så jag kan lika gärna fortsätta som jag gör.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Brukar du noppa/fixa ögonbrynen? (till tjejer)