Inlägg från: Zappy |Visa alla inlägg
  • Zappy

Varför skaffar folk barn?

Om barnen (de är ju alltid våra barn hur gamla de än är) ställer till det för sig så är det väl klart att det känns och att manbryr sig. Även om de naturligtvis får ta sitt ansvar så kan det bli tufft för föräldrar. Jag kommer nog aldrig sluta oroa mig för mitt barn. Det enda jag önskar nu är att hon väntar med barn några år till då hon inte är mogen ännu och har inget jobb eller utbildning. Jag ställer då inte upp som extramamma. En nära anhörig har kriminella barn. Hur kul är det? Magsår deluxe. Men man är alltid förälder och jag är glad så länge barn kan prata med mig om det mesta.

• Zappy

Eller så kan det ju vara så att barn har sina egna viljor. Tycker att det där "dåliga föräldra-kortet" tas fram direkt när barn strular till det eller blir kriminella. De gör som de vill. Många föratt vara rebelliska mot sin uppfostran.

• Zappy
    Feryusu skrev 2013-09-22 18:54:05 följande:
    Jag får lite martyrvarning av dig.

Ska du inte dra upp offerkoftan också? För man får ju inte tycka att något känns jobbigt här på FL.
  • Zappy
    mormor 1965 skrev 2013-09-22 20:02:09 följande:
    Undrar hur mycket folk här är på FL som bara gillar att provocera, mobba och vara elaka. Men det är väl en hobby det också.

En del har för mycket fritid. Jag förstår dig trots att jag inte har lika många barn. Sitter de i skiten ekonomiskt så är det ju mamma de kommer till om soc inte hjälper till. Och en annan kan ju inte säga nej trots att man blir barskrapad. Bara för att ungarna är vuxna så slutar man inte oroa sig, hjälpa dem vid nöd mm. Det är lätt att säga när man inte varit där.
Svar på tråden Varför skaffar folk barn?