• Xaxxa

ägglossning men inget ÄL-sekret (!!!)

Det är samma här en även vattning flytning är ferti. Du kanske måste känna inne i dig för det kanske inte åker ut

• Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:03:26 följande:
    Jag har aldrig haft klassiska ägglossningsflytningar och vården vill inte göra någonting... 
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se

Senast jag hade det var juni 2007. Vill dom inte göra något? Hur länge har du försökt?
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:24:47 följande:
    Vi har försökt i snart 2 år.

Det.är ett tag har du sökt för utredning? Har försökt i snart 5 år.
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:28:28 följande:
    Vi avslutade vår utredning i början av september. Inga fel har hittats (av de tester som har gjorts i alla fall. Jag anser att de inte har gjort tillräckligt).

Vad saknas då?
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:37:22 följande:
    Hormonprover och undersökning av underlivsflytningar (jag nämnde det här för fertilitetsläkaren, men det var ingen idé då jag har regelbunden mens).

Har inga hormonprover tagits?
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:37:22 följande:
    Hormonprover och undersökning av underlivsflytningar (jag nämnde det här för fertilitetsläkaren, men det var ingen idé då jag har regelbunden mens).

Vilken klinik?
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 13:41:49 följande:
    Det har bara kollats TSH, men man brukar ju kolla mer.

Du kanske ska vända dig till en ren fertilitetsklinik. Jag har tatt massa prover och AMH för att se äggreserven, alla prover strålande för min ålder det enda var TSH så jag äter Levaxin och sen gjort äggledarespolning. Nu har jag fått Pergotime och tar det sig inte denna cykelfrälst jag FSH follikelstimulerande sprutor för att Äggblåsorna ska mogna då jag fick nån allergisk reaktion av Pergo.
  • Xaxxa
    Thotis90 skrev 2013-11-02 14:15:15 följande:
    Vi har blivit remitterade till IVF-kliniken (den enda privata kliniken här). Nu vill vi ju inte göra IVF, inte än i alla fall, men jag tänkte ändå höra med dem om de kan erbjuda någonting annat än kvinnokliniken. Jag tror ju att dem tar fler prover än Kvinnokliniken...

Det tror jag garanterat, vart på kvinnokliniken själv en jävla idiot till läkare frågade ut mig om jag verkligen ville ha barn som ensamstående och att jag skulle ta en funderare till trots att jag sa att detta hade jag funderat på i ex antal år och var liksom färdig med beslutet att ja.
  • Xaxxa
    skumbanan skrev 2013-11-03 13:33:04 följande:
    Har du känt runt livmodertappen? Jag har läst att en del dricker grapefruktjucie från första mensdagen som sägs öka det fertila sekretet.

Testat detta med juicen första gången fick jag ökade flytningar med de andra gångerna inte och blev inte gravid någon av gångerna jag testade.
Svar på tråden ägglossning men inget ÄL-sekret (!!!)