• violen1

Tvättmedel

Vilket tvättmedel är det bästa för tvättmaskinen? Det luktar väldigt illa i min tvättmaskin. Jag använder Spar tvättmedel.Kan det vara tvättmedlet som gör att det luktar illa? Har någon samma erfarenhet?
    Vilket tvättmedel använder ni? Sköljmedlet heter Ica basic som jag använder. Vilken sort använder ni?

• Svar på tråden Tvättmedel
  • kaffeamanda

Testa att tvätta maskinen på 95 grader med 1 dl bikarbonat. Ha alltid tvättmedelsluckan och tvättluckan öppen när du inte använder tvättmaskinen.

• Gevieve

Varje gång vi tvättar, vilket blir på söndagar, så kör jag ca 3/4 dl ättikssprit i förtvättsfacket när jag tvättar 90-kläderna (sängkläder, underkläder, handdukar) och det funkar superbra! Ingen unken lukt eller något annat. Man kan ju köra en tom tvätt bara med ättikan ibland, men som standard har i alla fall jag som rutin att hälla i ättikssprit när just 90-tvätten körs: då förtvättas allt i ättikan (perfekt om man hade småfuktiga handdukar som legat i ett par dagar) och sedan tvättas med tvättmedel.Glad

• Jennyolofsson90

Hej Spar har väldigt låg kvalite och dom skriver att det är lågtemepratur men med den låga kvaliten så måste du höja doseringen för att få ett bra resultat, men det finns ett riktigt bra baby tvätt, googla Estell babytvätt, jag har själv testat det och är jätte nöjd med det. Det finns även Babyskölj som jag också är super nöjd med!

Svar på tråden Tvättmedel