• Melindrha

Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!

Åh snälla bebis kom lite tidigare gärna nu!!

43 dagar kvar haft foglossning  sen runt vecka 12 sjukskriven sen slutet på maj. Vill bara ha bebisen på utsidan nu. Någon som vill följas åt de sista veckorna? :)

• Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!
  • candyheart

41 dagar, hänger gärna på här :)

Ska jobba fram till 11:e oktober för att sedan vara ledig fram tills fröt ploppar ut (BF 3/11). Har en dotter som fyller 7 år 9/11 så jag har planerat att lägga tid på att åka och bada, vara med i skolan osv under ledigheten för att få den att gå.

Mamma till underbara Meja
  • Maddejo

Hej på er!
    Jag vet inte hur många dagar jag har kvar men är beräknad till den 14/11 i alla fall... Är heltids-sjukskriven pga foglossning men ska från och med fredag försöka jobba halvtid i någon vecka innan jag ger upp helt.
    Hur mår ni annars då? Såg att "Candyheart" har en äldre dotter, ni andra då - är det första barnet? 

• liteavvarje

Hej!

Vi hänger ju till i samma trådar, så varför inte här också Har 46 dagar kvar. Har haft foglossning typ lika länge som dig, heltidssjukskriven sen v 21 och är SÅ jävla less på det här nu. Vill bara att det ska vara dags nu! Ont överallt, får inte göra annat än vila typ..

Blivande tvillingmamma <3
  • Maddejo

Okej.. har denna graviditet skiljt sig något mot de andra?
    Kollade upp hur många dagar jag har kvar: 51. =) 

• candyheart

Jag fick enorm foglossning med min dotter för 7 år sedan och tyvärr blev den kvar i alla år efter det fast i en mildare variant. 11 sjukgymnaster senare hade jag stärkt upp muskulaturen runt om så pass att jag var riktigt bra när jag kissade på stickan igen.

Jag förutsatte ett helvete och jag kan nog såhär 35 veckor in i grav beksriva den som märklig.

Haft ont till coh från, varit extremt försiktig, gått på akupunktur 2 ggr/v och haft helt symptomfria perioder. Först i vecka 30 behövde jag kryckor, i två dagar. Nu kan jag cykla till och från jobbet varje dag och även gå 100 meter i streck innan det gör ont.

4 nätter på 35 veckor har jag sovit ill/behövt kissa. Det känns ju lyxigt.

Däremot har jag varit ledsen. Deppig, sorgsen. Det passar inte in i mitt liv, då jag är lyckligare än någonsin i min relation med en ny man som jag gift mig med. En man som inte gett ett destruktivt liv. Hoppas det går över när bebisen är ute. Ringde redan i vecka 10 till barnmorskan för att prata om min ledsenhet, blev inte riktigt tagen på allvar. Har bytt BM men inte heller denna är särskilt bra, utan stressad och ingen har ställt frågan "hur är det" vid något besök. Så jag har skitit i det rent ut sagt.

Ursäkta det negativa slutet, men det har varit tungt. Känns skönt att det går mot sitt slut nu!

Mamma till underbara Meja
  • KarinF88

Jag har också 43 dagar kvar:) Men inga foglossningar eller sådär som tur är!

• Melindrha

Åh vad roligt med flera :)

Och liteavvarje dig känner jag ju igen som sagt :D

Har varit sjukskriven sen 1/6 med foglossning så är redigt trött på att gå hemma och bara vänta. Skulle verkligen inte ha nåt emot om liten kom nu.

Andra barnet för min del har en grabb på 6 år :) Och två bonusar så fullt hus här hemma varannan helg :D

• liteavvarje
    Melindrha skrev 2013-09-23 14:43:50 följande:
    Åh vad roligt med flera :)

Och liteavvarje dig känner jag ju igen som sagt :D

Har varit sjukskriven sen 1/6 med foglossning så är redigt trött på att gå hemma och bara vänta. Skulle verkligen inte ha nåt emot om liten kom nu.

Andra barnet för min del har en grabb på 6 år :) Och två bonusar så fullt hus här hemma varannan helg :D
    Jag har gått hemma lika länge som dig, och det är långt ifrån kul! Det funkade när alla hade semester, för då fanns det alltid någon som kunde ses på en fika eller liknande. Men nu jobbar alla. Och min sambo jobbar borta i veckorna så är helt ensam måndag-torsdag! 

Åh, vill bara att dom tittar ut nu. Men bara för att läkarna har sagt att jag ska räkna med att dom kommer förtidigt så kommer dom garanterat inte göra det. Har sammandragningar varje dag, men dom gör inte ont eller så, så antar att det bara är att vänta.. 
    Blivande tvillingmamma <3
Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!