• Melindrha

Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!

Åh snälla bebis kom lite tidigare gärna nu!!

43 dagar kvar haft foglossning  sen runt vecka 12 sjukskriven sen slutet på maj. Vill bara ha bebisen på utsidan nu. Någon som vill följas åt de sista veckorna? :)

• Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!
  • KarinF88
    liteavvarje skrev 2013-10-10 07:40:15 följande:
    Straxt innan kl 23 igårkväll föddes en pojke på 2895 g och en flicka på 2305 g med kejsarsnitt! Dom mår bra med ligger på neo över natten iaf eftersom de är prematur, men läkaren säger att det inte blir länge där eftersom de är så starka och mår så bra! Lyckan är enorm!

Grattis:)
  • Maddejo

Vad jobbigt att vändningsförsöket inte lyckades Karin! Hoppas det går bättre nästa vecka.
    Jag var hos BM igår och dels är det fortfarande oklart om vår bebbe ligger med huvudet upp eller ner men sen har den inte växt/måtten är desamma som för 3 veckor sen så nu är jag kallad på tillväxtultraljud.. Får se vad de visar.

Grattis "liteavvarje"!  

• Melindrha
    KarinF88 skrev 2013-10-10 18:42:02 följande:

Ojdå det lät inte så bra:/, får hoppas man får några andra än barnmorskorna som du hade. Jag va på förlossningen i Linköping idag för ett vändningsförsök, fy vad det gjorde ont och så misslyckades det också! Ska tillbaka nästa vecka för ännu ett försök men går det inte blir det troligtvis kejsarsnitt:/
    Det är ju ändå 6 år sen så det tror jag. Har varit inne där på koll men känner mig otrygg även fast jag träffat annan personal. Så fort jag närmar mig dörrarna så känns det som jag vill gömma mig under en sten eller så. Därför var valet enkelt för mig.

Tråkigt att vändningsförsöket inte lyckades. Håller tummarna för att det går bättre!
  • KarinF88
    Melindrha skrev 2013-10-11 07:42:37 följande:
    Det är ju ändå 6 år sen så det tror jag. Har varit inne där på koll men känner mig otrygg även fast jag träffat annan personal. Så fort jag närmar mig dörrarna så känns det som jag vill gömma mig under en sten eller så. Därför var valet enkelt för mig. Tråkigt att vändningsförsöket inte lyckades. Håller tummarna för att det går bättre!

Men då va det ett bra val att välja bort Linköping det ska ju kännas tryggt när man ska föda barn:) hoppas det blir bra i Norrköping ! Maddejo, hoppas din lille ligger rätt och att den växer som den ska, jag fick reda på igår att min bebis är lite för liten, vägde bara 2,3 kg men ska också gå på ett extra ultraljud och kolla så har gått upp i vikt, hon kommer ju inte hinna gå upp till "normalt" men bara hon följer sin egen kurva va det bra:)
  • KarinF88

För mig går det bra:) börjar bli jobbigt att röra på mig och orkar inte gå längre sträckor så ska bli skönt att sluta jobba nästa vecka:) men som tur är jobbar jag inte så mycket nu heller:) Ska på nytt vändningsförsök imorgon så får se om det blir kejsarsnitt eller vanlig förlossning.. Hur går det för dig?:)

• Melindrha

Ett besök på förlossningen i förrgår med regelbundna värkar men de stannade av och inget direkt hade hänt så jag väntar vidare.

Lycka till på vändningen hoppas det går bra :)

• candyheart

Hej hallå!

Läser om lite vändförsök och värkar. För 7 år sedan med dottern gjorde jag vändförsök trots att det verkade väldigt skrämmande. Det var inte så läskigt som jag trodde (lyckades visserligen inte). Blev besviken för det skulle bli snitt men vips så vände hon själv en natt och jag bokade av snittet.

Den här gången låg bebisen först på tvären men verkar ligga rätt nu. Ska kika med UL på tisdag, alltså i v 39 (38+3). Kan vara i senaste laget för vändförsök pga stl på bebisen. Men jag vill så gärna göra en vanlig förlossning. Dottern som föddes för sju år sedan avslutades med ett akut snitt. Bästa som kunde ha hänt då, men om jag få, så skulle jag gärna testa att föda naturligt igen. Hoppas den ligger rätt =)

Idag gjorde jag mitt sista inhopp på jobbet, slutade egentligen i fredags (semester en vecka och sedan FL), men de frågade så snällt om jag kunde komma in och föreläsa ett par vändor denna vecka, så det gjorde jag i måndags och idag. Men nu, nu är jag ledig.

Ska bli skönt att få lite semester, mår rätt bra så jag kan göra saker. Hitta på äventyr med min 7-åring och luncha/fika med kompisar. Hoppas det dröjer någon vecka innan man blir uttråkad :) 

Mamma till underbara Meja
  • KarinF88

Intressant hur folk kan uppleva vändningsförsök så olika men det kanske beror på hur bebisen ligger? Jag tyckte verkligen inte det var en trevlig historia och var inte glad för att åka in och göra ett andra vändningsförsök men samtidigt vill jag ha gjort vad jag kan för att vända henne. Idag däremot sa läkaren att det är helt omöjligt att vända henne så det va inte ens värt ett försök för hon hade ingenstans att vända sig i pga hur fostervattnet var. Så nu blir det planerat kejsarsnitt istället!

• KarinF88
    candyheart skrev 2013-10-16 16:14:31 följande:
    Hej hallå! Läser om lite vändförsök och värkar. För 7 år sedan med dottern gjorde jag vändförsök trots att det verkade väldigt skrämmande. Det var inte så läskigt som jag trodde (lyckades visserligen inte). Blev besviken för det skulle bli snitt men vips så vände hon själv en natt och jag bokade av snittet. Den här gången låg bebisen först på tvären men verkar ligga rätt nu. Ska kika med UL på tisdag, alltså i v 39 (38+3). Kan vara i senaste laget för vändförsök pga stl på bebisen. Men jag vill så gärna göra en vanlig förlossning. Dottern som föddes för sju år sedan avslutades med ett akut snitt. Bästa som kunde ha hänt då, men om jag få, så skulle jag gärna testa att föda naturligt igen. Hoppas den ligger rätt =) Idag gjorde jag mitt sista inhopp på jobbet, slutade egentligen i fredags (semester en vecka och sedan FL), men de frågade så snällt om jag kunde komma in och föreläsa ett par vändor denna vecka, så det gjorde jag i måndags och idag. Men nu, nu är jag ledig. Ska bli skönt att få lite semester, mår rätt bra så jag kan göra saker. Hitta på äventyr med min 7-åring och luncha/fika med kompisar. Hoppas det dröjer någon vecka innan man blir uttråkad :) 
    Mamma till underbara Meja

Hoppas den lille ligger rätt nu då så du får vara med om en vanlig förlossning:)
Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!