• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • lilljen

Grattis ni som nyligen plussat och välkommen hit! V6+3 idag och mina symptom verkligen kommer och går. Ibland jätteömma bröst, konstig smak i munnen, sugen på nåt, äcklad av nåt ( an ibland vara samma ;)) sen plötsligt känner jag typ inget alls, blir nojig(are) av det här! Nån mer som är periodare? I onsdags var jag och kollade upp en ev urinvägsinfektion, hade lite äggvita och protein i urinet men inte mycket, de skickade iaf vidare för odlings så får vi se... Tycker det känns lite bättre så hoppas det bara var att nåt växte och tryckte på blåsan :)

• lilljen
    Heaven75 skrev 2013-10-04 08:12:46 följande:
    Hej alla gravida! Jag var på VUL igår och jag fick se den lilla krabatens hjärta slå. Allt såg bara fint ut. :) Det känns underbart skönt! Jag har idag gått in i v. 8 :) Trevlig helg alla!     

Härligt! Nu kan ni verkligen njuta av helgen !!!
  • Frajda 80

Vilken bra start på helgen Heaven Underbart ♥

• Eileme87

Åhh vad underbart Heaven! Njut!

Lilljen, jag har väldigt få symtom så vet inte riktigt hur man ska tolka allt. Har ömma bröst, yrsel och lite som mensvärk då och då. Har blivit lite gasig i magen som kanske men oftast känner jag mig som vanligt, gör att det hela känns lite overkligt.  Tyst Är jag verkligen gravid?? Igår fick jag lite brunt på pappret när jag var på toa, men har försökt att inte tänka på de och det har inte varit något mer efter så hoppas det ska vara lugnt. 

• emjay00

Välkommen Benbiten!! Och stort grattis :)

Heaven: Så underbart!! Skönt att ha fått sett hjärtat :)

lilljen: är också periodare! Ömma bröst och "mensvärk" har jag haft hela tiden. Förra veckan hade jag huvudvärk och mådde illa men det är borta nu. Man blir lite nojig. Har också lite uvi-liknande symptom men tror att det är för att nåt växer och trycker mot blåsan, känns mer så...

Eilieme87: är säkert ingen fara! Många som verkar har lite spottings och blödningar under graviditeten :)

Är det någon annan som tar levaxin här? Fick börja med det i samband med utredningen då mina värden var lite dåliga. Äter väldigt låg dos men sedan jag började med levaxin så är det ingen som har följt upp det. En läkare pratade ev. om att dosen måste höjas när man blir gravid? Men ingen har sagt nåt nu!

• Lila01

Jag smyger med på ett hörn =) TD 22/9, första försöket. Har VUL 16/10 - känns som en evighet tills dess.. Har inte så mycket symptom alls, och är lite orolig över det..

• Lila01

Jag smyger med på ett hörn =) TD 22/9, första försöket. Har VUL 16/10 - känns som en evighet tills dess.. Har inte så mycket symptom alls, och är lite orolig över det..

• Eileme87

Hej och välkommen Lila! Grattis till pluset och på första försöket, jättekul!
    Jag har heller inte så mycket symtom så jag kan också känna mig lite orolig att man inte har mer, men försöker tänka att alla är olika och vissa kanske inte får så många symtom eller så kommer det senare. Jag har VUL 25/10. 

• Benbiten

Vad underbart Heaven att se ett hjärta...längtar så till den 29/10 då jag ska på UL.

I övr är jag som några av er andra också skriver. Känner inte så mkt. Sjukt trött vissa stunder och sen super pigg i andra (fast mest trött) och eventuellt lite värk/spänd i magen (mest vänster sida it mot höften). Man vågar ju knappt säga att man är gravid. Känns som att jag kommer fira mer då jag får se barnet den 29:e :)

Inskrivning på mvc 17/10. Hoppas dom kan lugna mina nerver lite

• Frajda 80

Välkommen Lila och grattis till ert Plus

Det här med symptom är ju så olika så det går väl ibland inte ens att jämföra. Precis som vid övergångsåldern reagerar alla kvinnor olika på östrogen, tostesteron, HCG osv.

Försök och njut istället när är lugnt  

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!