• äralltupptaget

Barnsaker på Ullared

Hej hopp!
    Nu ska man dra till Ullared för 2:a gången i mitt liv , och denna gången ska jag äntligen få shoppa lös till våran lilla bejbis som kommer i början på nästa år.
    Eftersom jag har dålig koll på Ullared och deras barnutbud så önskar jag tips gällande allt.
    Vad är bra, vad är skit, vad ska man passa på att köpa och vad ska man verkligen inte köpa.
    Produkter som hållit bra , saker som gått sönder..

Jag är mest ute efter amningskudde, mobiler till barnvagn/ skötbord osv, kläder, bra ha -saker..

Inte allt för stora saker då vi ska ta flyget ner :) så inga badbaljor eller skötbord :)

Sedan undrar jag om det finns några outlet`s i närheten som säljer barnartiklar/kläder osv.. ?

Som sagt var det rätt många år sedan jag var där så jag har glömt bort hur själva området ser ut samt deras utbud.

Vad rekommenderar ni att man ska äta på för restaurang när man är på Gekås ?
    Såg att Harrys har öppnat där, någon som ätit där och vad tyckte ni ?

• Svar på tråden Barnsaker på Ullared
  • Masken84

Harrys har bara öppet på sommaren. Jag har varit på Ullared många gånger

• MD1

Var på Gkås och handlade till vår knodd som kommer i December nu i Augusti. Jag köpte skötbädd, aminingskudde och sedan lakan och påslakansett samt täcke och kudde. Skötbädden gick på 150 kr även så amingskudden. Jag personligen gillade inte deras utbud på bebiskläder, vi köpte endast byxor då det fanns i flera olika färger! Köpte filt med och en goskanin så det finns massa saker och jättefina grejer:)

• Emmut

Det finns massor bra saker :)

Kläder ska man satsa på de med ett giraffmärke, INTE nallebjörnmärket!

Mam bröstpump är ca 220:- billigare än på apoteket (här iaf), sedan är filtar, snuttisar osv bra.

Köpte ett jättebra babygym som dottern älskar! Fyrkantig matta och med bondgårdsdjur.

• Missrebecca

Var där för en månad sen, och vi hittade mycket:)

Saken är ju den att de har "stora" saker där med, så som säng, skötbord, bilbarnstolar, babygym, badbalja med mera så det tar ju upp rätt mkt plats på baby avdelningen.

Men "småsaker" så har du ju amningskudde ( 99 - 149kr ) skötbädd ( 99-199kr ), babyvakt ( ca 199-499 kr ), påslakan ( 49 - 89kr ).

Du har nappar, bra utbud på mam nappflaskor, ca tre olika babymobiler, kuddar och täcken, madrass skydd ( löjligt billiga! ) , gosedjur, filtar, brios vyssan lull. Med mera..

Kläder.. Njae. Det finns inte alla mkt till bebis. Lite sockar och några vita bodys typ. Och lite annat i färg, antingens då rosa / rött eller blått.

Ingen outlet för barn finns. God mat har du i handelshuset, en thai ( tror jag ) restaurang med buffé, om man gillar sån mat såklart! Annars finns det typ fem andra ställen ni kan välja att äta på.

Ha det så roligt:)

• äralltupptaget

Jag har en mam -nappflaska men man kanske ska ha fler en 1 st ??  eller vad tycker ni ? ( mitt första barn så jag har noll koll typ ) :)  Har dom mam-nappar ?

Amningskudde ska jag kolla efter helt klart!

Någon som vet om dom har .. själva madrassen till ett skötbord, som man kan köpa separat, gärna med lite högre kanter. då vårat skötbord är rätt platt och jag är lite skeptiskt till att barnet ligger "fritt" även om man nu aldrig lämnar barnet där så skulle det kännas bättre med en madrass med kanter..
    Min man har föreslagit att sätta brädor på sidan , som säkerhet, och det är ju ett alternativ .

Madrasser och kuddar, överkast mm tänkte vi köpa på IKEA som finns här upp där jag bor, annars  blir det väl svårt att hitta påslakan som passar ? är väl lite som IKEA, köper man barntäcken där måste man köpa påslakanen där också , eftersom det är konstiga mått...

• Masken84

Deras påslakan passar till Ikea täcken osv. Deras lakan är bra. Mam flaskor finns. Vanliga nappar är billiga. Dinglisar är ca 30 kr billigare på gekås. Du behöver fler flaskor om du inte vill diska hela tiden, vi har 6 st och de är nästan lite vi har två barn. Sonen dricker välling morgon o kväll sen har jag en dotter som är en månad och hon äter många mål Per dag så man får diska massor!

• äralltupptaget

okey, då får jag införskaffa fler flaskor :)

Nått mer som är superbilligt och värt att köpa på Ullared ?

• Masken84

Om du ska ha en blöjhink så är påsarna billigare där. Shampo och badolja är billigt. Leksaker bitringar mm

• Mullan

Jag köpte täcket på Ikea men påslakan osv på Ullared och jag tycker att påslakanen är för små! Täcket blir knöligt. Jag köpte ett täcke på Ullared nästa gång jag var där. Mycket bättre än ikeas! Dom har bra skötbäddar, jag rekommenderar absolut den uppblåsbara. Och så har dom åkpåsar som är himla mysiga, jag köpte en som är av deras egna märke babyboom och jag älskar den! :) du kommer absolut att behöva mer än en nappflaska. Dom säljer mam i både flaskor pump och nappar. Rekommenderar att köpa samma märke på pump och flaska, det underlättar en hel del. Passa på att köpa flaskställ och flaskborste(mams!!) och extra dinappar i stl 2 för stl 3 är jättestort hål i och min dotter på 7,5 månad dricker fortfarande ur stl 2 för att det kommer för mycket på en gång ur treans napp så hon får kväljningar. Köp skötbäddsöverdragen på Ikea istället för dom är tusen gånger bättre än dom som som har på Ullared. Vill även tipsa om tvättlappar/spytrasor på Ikea tio stycken för 30kr :)

• annniel

Något som jag köpte i mängder var lakan (29kr) och plastfrottelakan, uber-billigt!!! Man går ju igenom en hel del sängbyten när de är små :) Jag skulle nog säga att du hittar i stort sett allt till bebisen där, och billigt är det! Jag har nog testat det mesta där och inget jag kan komma på direkt på rak arm som man bör undvika. 

De har ju en restaurang, Ikea-style, där inne i varuhuset samt ett cafe och en sportsbar. Fast du kanske hade tänkt dig lite fancier? 

• äralltupptaget

Nej ingen lyxlunch/middag :) Ikea-style funkar finfint !:)
    Beroende på hur länge vi ska vara där dvs. Kanske tar en " billig-lunch" och sedan lyxmiddag, beroende på hur långt kvittot blir *hehe*

Har köpt IKEA`s "tvättlappar" som små spytrasor. Köpte 3 paket.

Åkpåse ska jag få en Voksi av mamma ( bor i norrland så jag vill ha en kvalite-påse )

Hur många dinappa tycker ni att man ska ha ?

Har ikea skötbäddsöverdrag ?? har inte sett ett enda !!
    Vad är det för fel på dom som säljs på Ullared ? Är dom dålig kvalitet ?

Såg ett uppblåsbart skötbord på IKEA , men köpte det inte, tänkte att jag skulle vänta tills jag varit på Ullared *hehe*

Tänkte det här med bitringar osv.. är dom okey på Ullared , det är inte något skit som barnet kan göra sig illa på , eller konstig plast som är farlig ?
    Är det märkesbitringar eller är det deras egna märke a la " ola-connys bitring" hehehe

• Mullan

Jag tycker att ikeas skötbäddsöverdrag sitter bättre på skötbädden. Dom från Ullared lossnar hela tiden. Skötbädden kostar nog lika mkt på Ikea så vill du spara plats så köp den på Ikea. Just nu har vi 5 flaskor och det är ju bra att ha en till varje. Men det följer ju med dinappar i stl 1 så det behöver du ju inte köpa några extra :)
    Ang bitring så har jag en från mam och sen så köpte jag på Ullared som var som fjärilar, tror dom heter sassy.

• Mullan

Tror ikeas skötbäddsöverdrag heter Gullunge och kostar 59kr/2st. Alltså billigare än Ullared. Kika lite priser på andra ställen så att du har ett hum om vad saker och ting kostar för det är inte alltid Ullared är billigare :)

Svar på tråden Barnsaker på Ullared