• kasa01

VECKA 36 orkar inte mer....

TrueMeaning skrev 2013-10-09 14:26:14 följande:
    vart köper ni hallonbladste? Är det på hälsokostaffärerna eller? Finns det olika märken? 

Jag är idag i vecka 38 och har tröttnat på att bebisen ligger där inne och snor all min energi ;) Jag kan inte sova på nätterna pga foglossning och halsbränna. Sen längtar vi efter bebisen som tusan så han får gärna komma ut nu ;)  

Prova Losec mot halsbrännan, det funkar prima för mig. Foglossningen verkar det inte finnas någon hjälp mot, kan knappt gå nu, men cykla funkar fortfarande.
  • kasa01
    PrettyWoman skrev 2013-10-14 09:13:31 följande:
    Gaviscon mot halsbränna och foglossningsbälte mot foglossning ^^ 

Bältet funkar inte för mig... får bara ondare.. men tror jag har fått nåt annat också, det är en punkt i ena ljumsken som skär som en kniv, o muskelfästet på samma sida bak gör riktigt ont. strålar ner mot knät o vidare över skenbenet. Var hos sjukgymnast, men de bara skakade på huvudet båda två. Vila... som om det går m en snart 2åring o 3 trappor utan hiss. hehe..
  • kasa01

TrueMeaning, för mig funkade inget mot halsbrännan heller, tills jag började m Losec. Kan varmt rekommendera att prova. Jag bälgar också i mig ramlösa, men får upp små bitar i munnen, så inte bara själva halsbrännan (alltså smärtan) som stör. Nä, skit i bältet. du hade kunnat få mitt, hjälper som sagt ändå inte mig. Hoppas det kommer igång snart, för mig försvann alla krämpor direkt efter förlossning sist . Sover du m kudde mellan knäna? Underlättar tycker jag.

PrettyWoman, jag svor på att inte få fler barn här i huset, men vill inte flytta heller . Trivs så bra. Så får konka två barn upp för alla trappor from födelse, hur det nu ska gå till. Bärsele till bebben har jag räknat med, får väl se. Fått tid hos en ny sjukgymnast imorgon, får se om hon kan göra något.

• kasa01

TrueMeaning, mä... vilket stolpskott. Jag provade allt, gaviscon mm, de man ska dricka, tugga you name it. Men mådde bara mer illa av dem. Losec däremot funkar prima, men är såklart rätt dyrt. Den här gången kom halsbrännan sent, men förra grav fick jag börja äta dem redan runt v 26. Hade blivit skvatt galen om jag inte haft Losec då. Jag brukar snörja in täcket mellan knäna när jag vänt mig för många gånger för att orka leta reda på kudden . Funkar bättre än inget i alla fall. När är du beräknad?

• kasa01

Kima89, jag tar 1/4 lergigan på kvällarna, då sover jag mycket bättre... Har legat vaken m båda mina förra graviditeter, så jag vet hur det känns. Lergigan är egentligen för illamående, men man kan bli dåsig av dem, o märker att jag sover bättre om jag tar dem. Kanske nåt att prova?? De är på recept, men till för grav illamående. Så helt ok att ta. 

Jag försöker hålla mig så aktiv som möjligt, även om det gör on i fogar o ljumske. Inbillar mig att jag "skyndar på" förloppet då.. men även min snart 2 åring tar musten ur mig här på em. Försöker gå i trappor så mycket som möjligt mm, fick igång min första förlossning på det viset.

• kasa01

Här har vi en kille som hade bråttom ut, kom igår på 37+0! såååååå lycklig nu, o skönt att slippa alla grav komplikationer!
    Frida94, jag packar så lite som möjligt.. det mesta finns ju på sjukhuset. det jag tycker är viktigast är necessär m tandborste, tandkräm, cerat, hårborste, extra trosor o bra bindor, (sjukusets är alltid sunkiga utan vingar o läcker överallt), kamera, amning bh, hoddie m blixtlås fram (för att kunna komma åt att amma utan att klä av sig), sköna sockar, laddare till mobil, babyskydd om man har egen bil, varma kläder till hemförd för bebis, eller gosig filt.

• kasa01
    Kima89 skrev 2013-11-01 08:16:43 följande:
    På BF+5 den 28/10 mötte våran lilla prinsessa världen:)

GRATTIS!!! vad roligt, njut nu av den här tiden.
Svar på tråden VECKA 36 orkar inte mer....