• Anonym (Separationsångest)

Hur släpper man taget om någon man älskat?

Jag vet att det är över. Men hur ska jag kunna släppa taget om den jag älskat så länge? Jag vet att vi inte borde fortsätta men jag känner att jag bara vill skrika att vi fixar det här denna gången. Allt som vi haft kan väl inte bara vara borta. Fast jag vet att det är så. Vi har försökt hålla något vid liv som varit dött länge. Jag är så arg på hur han har slarvat bort allt. Slängt mig och barnen åt vargarna. Jag vet att han inte är värd mig mer, jag vet att jag inte ser en framtid med honom. Men hur fan ska jag kunna släppa taget?

• Svar på tråden Hur släpper man taget om någon man älskat?
  • Anonym (Lika)

Följer med spänning då jag inte heller kommer någonstans.

• Anonym (Övergiven)

Samma här...

• läskigt lika

När jag läste din text, trodde jag för ett ögonblick att jag själv hade skrivit de. Men vi hade inga barn. Min vän sa en klok sak " `Man kommer nog aldrig helt över en kille, men de blir bättre". Jo visst, Tre månader som dumpad och allt jag vill är att han ska höra av sig och säga att allt ska bli bra att de är " en fas vi går igenom". Han hör inte av sig. Fast egentligen vet jag (också) att jag är värd bättre. Men nu vill jag bara ha honom. Jag har förlorat min bästavän som jag hade i 5 år.

• mteriksson

Det tar ett tag. I början är det hemskt! Ta fram en kalender. Sätt ett kryss för varje dag du har klarat dig utan honom. Om ett år känns det mycket bättre! Lovar. Första året är jobbigt!
    Kärleken är falsk när man har separationsångest. Tänk på det. Du kan inte lita på dina känslor. Du hade ett liv innan honom och det gick väl bra? Du kommer att ha ett bra liv utan honom också, men låt det ta tid!!!

Det som inte dödar, det härdar. Lovar! Tänk på hur mycket starkare du kommer att bli när du har överlevt det här! Hur mycket mer kunskap om dig själv du får! Din lycka kan inte bara bero på honom! Ta tillbaka ditt liv! Kämpa! Det går . Jag lovar! 

• Anonym (Jag)

Fuck , det e jobbigt detta. Finns bara en väg framåt. Jag ska skaffa mig en kvinna som älskar mig , inte nån falsk jävel som min ex fru, så tänker jag.

• Anonym (Doris)

Känner läskigt nog igen mig i det här.
    I början kände jag att jag ville att han skulle höra av sig, säga att allt skulle bli bra etc. Men istället blev vi mer och mer osams och har idag ingen som helst kontakt med varandra. Det har gått  7 månader idag och visst har jag ett fåtal fina minnen från vår tid, man känner en liten saknad av att ha förlorat en bästavän och flera andra vänner (några få gemensamma, som tog hans parti).

Du kommer släppa taget med tiden. Lite för var dag, det gjorde jag. Men du kommer aldrig glömma honom helt. Inte en chans. Jag lider lite av tanken att veta att han är någon jag en gång kände, att minnen kan dyka upp osv. Men det får man leva med! Men tiden läker alla så, liksom att du med tiden kommer släppa taget.

Nu hade jag inga barn med mitt ex, men efter 4 år ville han efter en dag bara slänga bort allt. Ge upp relationen. Inte ens försöka, försöka "lösa" vad som nu en var fel. Han ville bara få allt överstökat med en blinkning.
    Jag må erkänna, det fick han mycket skit för efteråt - vilket är anledningen till att vi inte längre har någon kontakt, men tyvärr har vi en del gemensamma, det är förjävla jobbigt, eftersom det har hänt att vi sprungit på varandra. Inte bara jobbigt för mig, utan för några få av mina vänner med. Men det är bara att bita ihop!

• Anonym (Mimman)

Lever du i en relation som du är på väg att lämna? Så läser jag detta iaf. Är din karl på samma linje? För mig var det många månader, kanske även år, av grubblerier innan jag slutligen gick. Våndan var värre än beslutet. En dag var jag bara redo. La min ring på bordet och lämnade. Klart det är förbannat tufft men man orkar. Omge dig med vänner, föräldrar, syskon om det finns. Har ni många barn? Man kan hitta mycket styrka i kärleken till barnen! (-: En grej som hjälpte mig var att acceptera att jag älskade den han varit, det vi hade och absolut inte det vi blivit. Vi gled isär, ingens fel. Lycka till! (-:

• Anonym (kärlek)

Älskar eller älskat....

Älskat är ett minne, något att stoppa undan och ta fram när man orkar och vill titta på det.

Älskar. Du påminner dig själv om att den du älskar vill du väl, du vill att han ska må bra. Det är kärekens röst. Och om det är utan dig, så ger du den friheten till honom just för att du älskar honom. Så du släpper, om han vill, och han släpper, om du vill.

• Anonym (Separationsångest)

Herregud, det känns som att jag startade denna tråden för väldigt länge sen men det har inte ens gått två månader. Det känns som att vi håller i två pusselbitar var och vi fick ihop varsin pusselbit med varandra för några veckor sen. Jag kände/känner att jag aldrig vill att vi ska gå åt skilda håll. Men... Den andra pusselbiten vi har får vi inte ihop. Jag vet inte hur jag ska förklara, men det är just därför en del av mig är ganska säker på att jag inte borde fortsätta vårat liv tillsammans. Men å andra sidan är jag inte säker på om pusselbiten måste falla på plats. Jag kanske låter förvirrad. Det är svårt att förklara..

Svar på tråden Hur släpper man taget om någon man älskat?