Ditt bästa fiskrecept
Vi äter alltid samma rätter när vi äter fisk, det blir fiskbullar, fiskpinnar och fiskgratäng.
Så ge mig ditt bästa fiskrecept, vi behöver testa något nytt.
Vi äter alltid samma rätter när vi äter fisk, det blir fiskbullar, fiskpinnar och fiskgratäng.
Så ge mig ditt bästa fiskrecept, vi behöver testa något nytt.
Gjorde en god laxgryta i helgen. Jag fräste purjolök, morot, citronskal och saffran i lite smör. Sedan hällde jag i 3 dl vatten och en halv buljongtärning och lite citronsaft. Lät det puttra ett tag. Sedan la jag i tärnad lax och lät det sjuda några minuter. Avslutade med att lägga i räkor och dill. Gott med ärtor och kokt potatis till!
Jag behöver också recept, gjorde dock en fiskburgar rätt som gick hem.
Vit fisk som jag blandade som köttfärs till burgare tillsatte citron och persilja.
Serverades med potatis, kall citron sås och potatis samt grönsaker...
Denna ska jag testa:
Salladslök hackad ned i panna med olivolja, sparris hackad ned i pannan, frysta ärtor ned i pannan, mynta hacka - stek i samma ordning.
Tillsätt lite mjöl, 5dl mjölk när mjölet är utblandat.
Mixa allt. Tillsätt rökt forell.
till:
Koka fettuccine. häll sedan pastan i såsen, i med lite pasta vatten samt pressad citron.
tacofisk
torsk eller liknade fisk
grädde
tacosås
salt
riven ost
blanda samman grädde tacosåsen osten häll över fisken lägg på tacochips tillaga i ugne
servera ris till
Mitt enklaste fiskrecept är i alla fall min snabba fisksoppa som tar max 15 minuter. Köp valfri fryst grönsaksblandning (jag brukar ta "herrgårdsgrönsaker") och koka med buljong. När det är nästan klart häll i en påse fisktärningar och sjud tills de är genomkokta. Krydda med citron,vitpeppar och färsk persilja.
Annars älskar jag fiskgrytor.
Min favvis är en indiskinspirerad sak:
Vit fast fisk(brukar ha hoki), minimajs, paprikor,vitlök och purjo. Själva såsen(eller spadet blir det mest) kryddas med garam masala, chili,citron, gurkmeja, korriander och curry. En klick yoggi till det är gott. Serveras helst med kokt blomkål/couscous/naanbröd.
Annan lätt fiskrätt jag gör ofta:
Lägg ett fiskblock i ugnsfast form. Krydda efter behag, men mycket citron på ska det vara i alla fall. Lägg purjo, olika paprikor och zucchini runt. Häll över chilisås och en klick smör. En halvtimme i ugnen så är det färdigt. Serveras helst med kokt potatis.
Var på city gross och hittade i färska fisk disken en folie båt med lax, mango, kalamataoliver, fänkål, salt, peppar samt citron.. doftar LJUVLIGT otillagat, ska laga till det ikväll!