Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Bärjacka eller bärskydd?

Bärjacka. Har använts flitigt. Jag tycker att det är helt värdelöst att ha på barnen tjock overall när man bär - nödvändigt när de ska i och ur mycket för att leka, men inte när de är så små. Fungerar ju när man bär på ryggen med. Enklare än bärskydd helt enkelt.

• Flickan och kråkan
    Mellanmjölkens land skrev 2013-09-24 22:47:17 följande:
    De flesta verkar hålla på jacka. Står de jackor ni har emot vatten någorlunda bra? Det är vad som oroat mig när jag letat.

Jag har som sagt en 2,5åring vars åsikt om perfekt väder är allt som resulterar i vattenpölar Att tvinga in henne efter 30 min eftersom det börjar regna genom min jacka är ett bra recept på en sur tjej som försöker riva huset. Med det i åtanke har jag prioriterat vattenpelare även på mina kläder men det verkar definitivt svårare att få till det om man ska bära barn samtidigt (inte för att det är lätt eller billigt att hitta vuxenkläder med minst 10 000 i vattenpelare)
    Regnponcho? Finns ju också för bärare. 
  • Flickan och kråkan
    Bubblan77 skrev 2013-09-25 21:25:28 följande:
    Bärjacka låter ju supersmidigt. Var hittar man en sån?
    Googla på bärjacka. Många av butikerna som säljer sjalar har bärjackor, men jag såg att det på många håll var "out of stock". Jag importerade min Suse´s kinder.
  • Flickan och kråkan
    Mellanmjölkens land skrev 2013-09-26 09:01:06 följande:
    Jag har alltid hatat alla typer av regnponchos så om jag kan undvika en sån är jag rätt glad men i värsta fall har jag väl inget val
    Jag vet att min Suse´s höll ok mot väta, men några 10000 i vattenpelare var det inte. Var det hällregn så hade jag alltid paraply också. Kommer tyvärr inte ihåg.....var 3-4 år sedan jag använde den sist och har inte börjat använda den igen. Vattenavvisande skulle jag gissa på att materialet är. Men som sagt vet faktiskt inte. Du kan ju alltid maila tillverkaren om du vill veta mer exakt. Har du kollat på sjalbarn? Där borde det finnas någon som vet om det finns någon bärjacka med hög vattenpelare. Jag skulle gärna ha regnponchon men jag är väldigt liten. Har svårt att tro att en modell av typen "fits all sizes" passar  mig utan att jag drunknar i den .
Svar på tråden Bärjacka eller bärskydd?