• Pampim

Kan embryot ha runnit ut?

Mikki skrev 2013-10-01 18:10:45 följande:

Om man har en vätskefylld äggledare sk säcktuba/hydrosalpinx kan den tömma sig i livmodern och då kan man få en sån flytning du pratar om. Men en sådan borde läkaren ha sett på VUL. Vissa får det av den kraftiga stimuleringen som ivf innebär, andra orsaker är infektion och endometriossammanväxningar.

Förlåt trådkap ts,

Det du säger, är det samma som att gul(e?)-kroppen-säcken blir cystisk? Jag har utretts för misstänkt kombo av livmodergraviditet och ex. Det visade sig efter avancerat ul att det misstänkta ex:et var en sån gul-grej som normalt finns t v9-10 och förser med hormoner, att den hade gone banans och vuxit. Ingen sa nåt om att den kan tömma sig, tänkte om jag bör vara beredd på nåt. :)
  • Pampim
    Mikki skrev 2013-10-01 18:23:15 följande:

Nej! Det har inget med gulekroppen att göra, utan att själva äggledaren, röret får nåt slags stopp i den yttre änden vid äggstocken och fylls med vätska. Denna vätska är inte bra för embryot och kan göra det svårt för den att fästa.

Aha, stort tack! Nu ska jag komma ihåg att det hette gulekropp, maken o jag pratade just om vad sjutton det hette! Vad det händer mkt man inte har en susning om alltså.. Vilket mirakel.
Svar på tråden Kan embryot ha runnit ut?