• assiicamill

Atlaskotan, blivit behandlad?

Hej!

Har fått tips från flera olika personer ( lider av huvudvärk) att gå till en speciell "läkare" som gör någon slags behandling av atlaskotan om den är problemet för smärtan,

dock undrar jag om alla som går dit verkligen har problem med denna kota eller är det något slags fuffens och kanske lite psykisk lindring?

2 behandlingar kostar nästan 2000 så jag ubdrar om det är någon som har gått till en sån här "läkare" och vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Atlaskotan, blivit behandlad?
  • Selfish Geene

Från det jag har läst lutar det åt att det är en hittepåbehandling, jag hittar ingen information om behandling av atlaskotan i riktiga vetenskapliga tidskrifter men en hel del på kända humbug-sajter

• assiicamill

Okej! Ja de lät lite som så, lite homeopati över de hela!

• teza

jag har också funderat att gå o kolla om min atlaskota ligger snett. kanske bara är bluff då Obestämd

• elinaehn

Menar du ett ställe som heter atlaskotan? Har hört en grej om det stället

• Malva05

har ingen egen erfarenhet av detta men en jag jobbat med har gått till en (stället heter atlaskotan)
    i Haparanda (uppe i norr)  hon hade varit och åkt skidor  och ramlat och gjorde illa axeln.
    gick till vanlig läkare och fick att det skulle ta ca 6 månader innan det blev bra och gick väl med det onda i över ett år,
    sen var hon på en hälsomässa här där vi bor och en från det där atlaskotan gjorde  nått test och bad henne komma dit till dom sen, och dom fick bort det onda i axeln. Vad och hur och  så vad dom exakt gjorde vet jag inte, vet bara att hon
    var jätte nöjd.
    Men som sagt vet inte alls  

• Selfish Geene

Atlaskotan är den översta kotan, det kryllar av alternativ (till) medicin (som fungerar) som påstår att manipulation av atlaskotan botar allehanda krämpor.

Det är förmodligen inte sant

• assiicamill

Tror just ställena Atlaskotan är ngn kedja som finns i många städer, jag har bara hört gott om dem men de känns på ngt sätt ändå hockus pockus och ja, de borde ju faktiskt visas på röntgen om den skulle sitta snett! Röntgen gjorde jag förra veckan och jag hörde inget om Atlas kotan :p

Svar på tråden Atlaskotan, blivit behandlad?