Inlägg från: Anonym (Bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra)

Har jag alkoholproblem?

Du är på väg att bli men det är sunt att du ser det och ifrågasätter. Du kan fortfarande bryta det genom att söka hjälp och sen skaffa nya hobbies, söka upp samlingsplatser på helgerna utan alkohol osv.
    Jag känner inte igen mig. Dricker kanske 1 gång varannan månad.

• Anonym (Bra)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-09-24 17:25:59 följande:
    Tack för era tankar.

Jag vet inte riktigt hur jag ska utveckla mitt liv men visst jag försöker i alla fall trots mycket motgångar med jobb och psykisk ohälsa etc. Jag har ju mycket saker jag tycker om men inte lika mycket som att bli full och det är så hemskt.
    Men att hitta på nya hobbysar och aktiviteter är nog ett bra sett. Funderar på att tex ta upp ridning igen som jag älskar så och försöka ha tider på helger så jag inte "kan" dricka. Är dock rädd att försumma det som med så mycket annat jag gjort pga alkoholen.
    Bara hur du resonerar nu är så friskt och bra. Det är väldigt inriktat på alkohol i samhället, det är lätt att det blir såhär för att man vill vara social om vännerna går ut och dricker (och förväntar sig att man själv ska dricka)
    Kolla upp sidor som hästnet och bukefalos tex som har annonser om foderhästar, medryttare mm :)
    Om du inte vill börja ta lektioner.
    Du kan ju också söka nya kontakter via internet och kanske hitta andra som också vill ha andra intressen än alkohol.
    Kram{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Bra)
    Anonym (cc) skrev 2013-09-24 17:58:03 följande:
    Det spelar ingen roll hur mycket eller hur ofta du dricker.

Att du måste och ser fram emot att dricka när denna tidpunkt kommer så är det ett beroende. 
    Jo det spelar stor roll hur mycket och ofta man dricker!
    Dessutom finns det många beroende med hög konsumtion som intalar sig att de inte alls ser fram emot att dricka.
    Sunt att TS inte kommit så långt.
Svar på tråden Har jag alkoholproblem?