Jag ser inget positivt med barn. Du blir fruktansvärt bunden för åtminstone 20 år framöver, du kan inte göra något ensam eller med din partner utan att det måste planeras in i minsta detalj. Förhållandet tar stryk. Sömnlösa nätter. Skrikiga och trotsiga ungar. Alla i min närhet som har barn är helt utstressade, både män och kvinnor Efter heltidsjobb ska det stressas till dagis efter barnen som är på dåligt humör, du ska hem och laga mat åt dem och städa undan, efter det lämnar det inte mycket tid. Mycket av den tiden ska det skjutsas hit och dit på en massa aktiviteter. Du kan glömma dina egna behov och för att inte tala om romantiken mellan dig och din man. Ingen tid lämnar över för parförhållandet om man inte har släkt och vänner som ställer upp som barnvakt ibland.
Jag är såå nöjd över att vara utan barn. Jag har egen tid efter jobbet att satsa på mig själv och mina intressen. Jag är fri att resa, upptäcka världen, bara njuta av lugnet hemma....lyssna på musik, se på tv....Träffa vänner när jag vill, ha det gott helt enkelt! Saknar inte alls att ge upp min frihet, min självständighet och börja torka spyor och skit där hemma med ungar som inte lyssnar och skriker och har sig. Aldrig barn för mig. Visst får man kärlek av sina barn och man känner säkert en otroligt stark kärlek för sina barn men jag har en mening i mitt liv utan att ha ett barn eller flera som är beroende av mig och som är min livsuppgift. Jag tycker inte det är värt det helt enkelt!