• scaras

För stor för att sova middag i vagnen.. hur gör ni då?

Nu funkar det perfekt för lillan, 2 år, att sova middag, ca 1 tim i vagnen kanske efer vi varit på aktivitet eller så på fm. Jag kan passa på att få en promenad, fika med kompis eller fixa ärenden under tiden (sover ute i vagnen även om vi är hemma) men har på senare tid börjar reagera på att jag hört flera säga att deras barn blivit för stora för att sova i vagnen, ca 3åringar och att de sover inne i sängen nu. Men då måste man hålla sig hemma jämt eller? Trodde det var när de var bebisar man skulle känna sig bunden och att det skulle bli friare ju större de blir..
    Hur gör ni med barnen som är typ runt 3 och fortfarande sover middag?

• Svar på tråden För stor för att sova middag i vagnen.. hur gör ni då?
  • Tow2Mater
    scaras skrev 2013-09-24 20:46:55 följande:
     jag hört flera säga att deras barn blivit för stora för att sova i vagnen, ca 3åringar och att de sover inne i sängen nu. Men då måste man hålla sig hemma jämt eller?
    Nej, man tar ut den när de ar vakna istället.
  • sina

Min dotter sov middag i vagn så länge hon sov middag - tills hon var drygt tre.

• Nordanvinden08

Vagnen är perfekt! Varför låta ett barn sova inne när de redan trivs att sova ute? Fortsätt du om det fungerar för dig:) Mina barn har gjort samma sak:)

• Rosa Fluff

Min son har i stort sett aldrig sovit i vagnen. När han ska sova har vi alltid fått vara hemma. Förutom när han ammades, men då fick jag sitta med honom själv i ett rum om vi till exempel var hos någon och fikade.

• Natulcien

Varför bryr du dig om vad andra tycker? Om det passar både dig och barnet med tupplurar i vagnen, så fortsätt så.
    För örvigt är det väl inte så vanligt att 3-åringar sover middag, eller?

Mest fri och flexibel blir man, för övrigt, när barnet inte sover alls, tycker jag.

• stickkontakt

Varför skulle inte en treåring kunna sova i vagnen? Om treåringen sover middag alls vill säga. 

• modsey

men sover barnet bra i vagnen ser jag inte problemet att låta henne fortsätta sova där?!

• Aileen Allannah

Min treåring sover i vagn på förskolan. Och visst, han börjar bli lite väl lång, men det funkar och han sover gott.

Skit i vad andra tycker och tänker, funkar det för er så fortsätt som ni gör.

• Jill 79

Min kille sov l vagnen till han slutade sova på dagen. Var tre och ett halvt år. Verkar dumt att lögga någon annanstans om vagnen funkar bra.

• mammalovis

Det beror väl på vad du har för vagn, men så länge barnet kan ligga bekvämt gör ni väl som ni vill. Min tös fyller 3 i december. Hon sover i vagn på förskolan och i säng hemma eller bara i bilen om vi är borta.

• yodi
    modsey skrev 2013-09-24 21:27:22 följande:
    men sover barnet bra i vagnen ser jag inte problemet att låta henne fortsätta sova där?!
  • scaras

Ja klart vi gör vad som passar bäst här, mest undrade bara hur folk gör egentligen, eftersom jag inte alls tänkt tanken att man ska låta de sova inne om de inte vill det själva, innan jag hört folk prata om det. Verkar ju lite besvärligt att behöva hålla sig hemma bara för att barnet ska ta en tupplur..

Vet inte hur vanligt det är att 3åringar sover middag, vet dock ett par st i vår bekantskapskrets som gör det.

• spratteldockan

Det är klart de kan sova i vagnen om den är tillräckligt stor. Tror det är där det kan strula när barnen är över tre. De är för långa och får inget stöd för huvudet i babyvsgnar och sulkysar. Bäst är nog vagnar av typ Urban Jungle eller BabyJogger. Min fyraåring kan fortfarande somna i BabyJoggern trots att han egentligen inte längre sover på dagen., speciellt sent på eftermiddagen.

• Dohgon

jag reagerar mest på att de vilar på dagen alls då mina killar inte gjort det på ett tag förutom vid sjukdom egentligen. de fyller 3 i januari.
    men när de vilade så låg de i sina sängar, i vagnen har de sovit i på dagis men inte hemma, någonsin egentligen.
    och ja man håller sig hemma när det är vila, eller har bilfärd för vila. eller åker iväg och håller dem vakna den dagen =)

Svar på tråden För stor för att sova middag i vagnen.. hur gör ni då?